Marketing ROI

Hoe verantwoord ik mijn marketinginvestering?

Wat is een goede ROI?

Een belangrijke uitdaging voor marketing professionals is het aantonen van de Return on Investment (ROI). Een bepaalde marketingaanpak met bijbehorende Marketing Technology tools brengen bepaalde kosten met zich mee. Dit is alleen waardevol als het meer oplevert dan dat het kost. Maar hoe meet je dat en wanneer is de ROI goed genoeg?

Voordat je start met een campagne of de introductie van een nieuwe marketingaanpak bepaal je jouw doel. Wat wil je eruit halen, zodat het succesvol is geweest?

Een goede maatstaf die veel organisaties gebruiken is dat de opbrengst 2 tot 5 keer de investering moet zijn. Organiseer je een event voor EUR 5000? Dan wil je daar new business uithalen van minstens EUR 10.000.

Bekijk onze resources over ROI aantonen:

ROI Marketing Automation

De top 3 redenen van organisaties om te investeren in marketing automation zijn:
1. Leadgeneratie
2. Lead nurturing
3. Verhogen van de omzet

Met marketing automation zijn marketeers in staat om:
1. Inzicht te hebben in de fase van de buyer journey waarin een lead zich bevindt.
2. Te bouwen aan relaties met leads en klanten door relevant op het juiste moment te communiceren.

Het bewezen nummer 1 resultaat van Marketing Automation: meer en betere leads. 80% van de marketeers geeft aan dat zij meer en kwalitatief betere leads genereren.

Bovendien biedt Marketing Automation praktisch veel voordelen, zoals:

      • Geoptimaliseerde productiviteit;
      • Verhoogde marketing ROI / meer new business;
      • Verbeterde database kwaliteit;
      • Vermogen om prestaties effectief te meten;
      • Betere marketing & sales alignment.
0
KPI's (maximaal)
0 weken
Gemiddeld resultaat na 6 maanden
0 %
meer opbrengst dan investering

4 voordelen om met Marketing Guys te werken

  • We werken met meetbare doelen
  • Maak gebruik van de beste tools
  • Gebruik onze best practices voor quick wins
  • Jij wordt de interne marketing hero

Hoe zie je zo snel mogelijk resultaat?

63% van de bedrijven ziet de eerste resultaten van hun marketing
automation na zes maanden.

Om zo snel mogelijk resultaat te zien, kun je het volgende doen:

      • Zorg dat je de juiste mensen hebt die zich focussen op pipeline marketing
      • Integreer tools z.s.m., zodat je efficient werkt
      • Haak stakeholders vanaf begin aan, zodat er draagvlak is
      • Zorg voor goede marketing & sales alignment. Omzet groeit namelijk pas als sales de leads opvolgt en closed.

Deze organisaties helpen we met het aantonen van de ROI: