In Blogs | De laatste marketingontwikkelingen, Podcasts

Podcast: marketing automation implementatie bij The Datacentergroup

Marketing Guys organiseert op 7 november 2017 de eerste Marketing Technology Day in Amersfoort. Het wordt een dag waarin allerlei ontwikkelingen centraal staan en sprekers uit binnen- en buitenland hun ervaring delen. Je gaat gegarandeerd weg met praktische tips waarmee je vanaf 8 november direct aan de slag kunt. Sprekers zijn afkomstig van o.a. Act-On Software, Obi4Wan, Klipfolio, E-Village en Marketing Guys.

In deze editie van de Marketing Technology Podcast hebben we een interview met het marketingteam van The Datacenter Group. Zij hebben het afgelopen jaar de implementatie van een marketing automation software platform gedaan en delen in deze podcast de learnings. Waar moet je op letten, wat zijn de valkuilen en hoe start je eigenlijk? Mir Verkaaik en Lisa da Licho zijn tevens sprekers op Marketing Technology Day 2017.

Aandachtspunten bij de implementatie van marketing automation software

In de podcast vertellen Lisa en Mir over de implementatie van het marketing automation software pakket samen met Marketing Guys. Het afgelopen jaar is in een geleidelijk traject de automation software van Act-On bij The Datacentergroup geïmplementeerd en daaruit zijn een aantal handige leerpunten gekomen waar je als bedrijf – dat ook overweegt met automation aan de slag te gaan – veel aan kunt hebben. Denk hierbij aan de wijze van implementeren (geleidelijk vs. big bang), de rol van een implementatie partner en de manier waarop een marketingteam moet gaan denken als er automation software wordt gebruikt. Ook vertellen ze over de combinatie van Act-On met het Salesforce.com crm systeem.

 

Deel deze blog