Marketing Automation Vergelijker

Voor- en nadelen van de 8 populairste pakketten

De beste Marketing Automation Software voor jou?

Het aanbod in Marketing Automation Tools is enorm. Wij hebben ervaring met heel veel van deze tools en hebben veel informatie voor je verzameld en op een rij gezet.

Niet elke tool is geschikt voor elke organisatie. Je vindt op deze pagina alle voor- en nadelen van de 8 populairste pakketten:

Lees verder hieronder of download de vergelijker HIER zodat je hem altijd kunt raadplegen!

Kom voor advies naar onze Lunch en learn Marketing Automation.

acton

De voor- en nadelen van Act-On

Act-On Software is een software-as-a-service product voor marketing automation. Het is gevestigd in Portland, Oregon. Het bedrijf is opgericht in 2008 en heeft wereldwijd 3.000 klanten. Act-On is geschikt voor kleine tot middelgrote bedrijven. Act-On is heel flexibel in te richten en voor de meeste complexe processen is een automatische handeling te maken. Dit is uniek in vergelijking met andere platformen. Wil je met name van basic en standaard features gebruik maken, dan kan de flexibiliteit als omslachtig worden ervaren.

+ Het werkt intuïtief

+ Het is zeer flexibel in te richten voor de meeste complexe organisaties

en processen

+ Het is gemakkelijk te integreren met andere tools

+ Het is eenvoudig om e-mail templates te creëren

+ Gebruik van machine learning in ‘Adaptive sending’

+ Vrij snel operationeel

+ Goede deliverability

Door de flexibiliteit iets minder user friendly in vergelijking met andere

tools

De rapportages zijn vrij beperkt en redelijk oppervlakkig

Vergeleken met een aantal andere pakketten is Act-On prijziger

€ 875,- per maand (2500 contacten)

active-campaign

De voor- en nadelen van ActiveCampaign

ActiveCampaign is een e-mailmarketing/marketing automation tool en CRM-softwareplatform voor kleine tot middelgrote bedrijven. In 2003 opgericht, gevestigd in Chicago, Illinois en heeft wereldwijd 50.000 klanten.

+ Het werkt intuïtief
+ De prijs is relatief laag (instapmodel vanaf $49,- per maand)
+ Het is gemakkelijk te integreren met andere tools
+ Goede en snelle support
+ Heeft een ingebouwde CRM
+ Integratie met Zapier
+ Gedegen rapportages. Duurdere versies hebben purchase tracking voor
e-commerce zoals Shopify en WooCommerce
+ Veel functies op redelijk niveau, maar blinkt in weinig functies echt uit
+ ActiveCampaign biedt een gratis migratie optie indien je wilt
overstappen

CRM en e-mail builder qua design gedateerd
Geen ingebouwde integraties met third-party-software
Weinig voorbeeld templates
De interface kan soms erg langzaam zijn
Er is geen landing page builder

€ 229,- per maand (2500 contacten)

hubspot

De voor- en nadelen van HubSpot

HubSpot is een ontwikkelaar van softwareproducten voor marketing en sales. Ze bieden tools voor marketing via sociale media, contentbeheer, webanalyse en zoekmachineoptimalisatie. In 2006 opgericht door 2 studenten van MIT, met hoofdkantoor in Cambridge, Massachusetts. HubSpot heeft inmiddels meer dan 50.000 klanten wereldwijd. HubSpot richt zich op kleine en middelgrote bedrijven.

+ Het is gebruiksvriendelijk en werkt intuïtief
+ Er is goede support
+ Het is een all-in-one oplossing incl. CRM, CMS en Service tool
+ Enkele functies zijn gratis te gebruiken
+ Een uitgebreide kennisbank op het gebied van inbound marketing

Door dit all-in-one systeem, is HubSpot minder geschikt voor
koppelingen met externe tools
De waardevolle functies van HubSpot zijn voor kleine en middelgrote
organisaties relatief duur
Zo is A/B testen alleen mogelijk in de duurdere varianten

€ 830,- per maand (3000 contacten)

oracle-eloqua

De voor- en nadelen van Oracle (Eloqua)

Vooraanstaand demand-generation, e-mailmarketing en engagement
platform. Eloqua – door het Amerikaanse softwarebedrijf Oracle
opgekocht en toegevoegd aan de Oracle Marketing Cloud – was een van
de eerste softwarebedrijven in marketing automation en heeft
wereldwijd 10.000 klanten.
Eloqua scoort hoog in vergelijkingsonderzoeken op gebied van strategie.
Maar scoort het best op het gebied van visie, go-to-market, product
roadmap en innovatieagenda. Eloqua is typisch een product voor
Enterprise organisaties, zoals American Express, Sony en LinkedIn.

+ Krachtige en intuïtieve visual campaign builder
+ Hypersite Builder – snel gepersonaliseerde microsites bouwen middels
dynamic user content
+ Veel integratiemogelijkheden met meer dan 500 third-party platformen
+ Sterke reputatie

De tool is prijzig
Lang implementatietraject
Geen Zapier integratie
Geen standaard integratie met Google Ads

€ 2.000,- per maand 

marketo

De voor- en nadelen van Marketo

Marketo, an Adobe company is een Amerikaans softwarebedrijf met hoofdkantoor in San Mateo, California. Op dit moment zijn er ruim 50.000
organisaties die werken met Marketo. Marketo ontwikkelt en verkoopt software voor marketing automation voor Account Based Marketing en andere marketingdiensten. Ook Marketo scoort hoog in vooraanstaande externe onderzoeken op gebied van strategie en visie. Marketo is in 2019 niet voor niets door Adobe gekocht. Adobe ziet Marketo als een voorloper en leider in het Marketing Automation landschap.

+ Het is gebruiksvriendelijk en werkt intuïtief
+ De vooraf ingestelde opzet helpt marketeers efficiënt en effectief te
werken
+ Marketo biedt excellente rapportages
+ Marketo ondersteunt organisaties met meerdere business units of
vestigingen, lokaal of wereldwijd
+ Marketo biedt veel templates en standaard programma’s

Door de vele mogelijkheden, kan de set-up als complex worden ervaren
Om Marketo goed in te richten, zijn front-end development skills gewenst

€ 1.200,- per maand (1.000 contacten)

net-results

De voor- en nadelen van Net-Results

Net-Results is aanbieder van marketing automation en actief sinds 2003. Hoofdkantoor is gevestigd in Denver, Colorado. Net-Results zegt zelf dat zij de nummer 1 keuze zijn voor organisaties die voor de tweede keer voor marketing automation kiezen.

+ Het is gebruiksvriendelijk en werkt intuïtief
+ De kosten zijn voor middelgrote organisaties relatief laag
+ Support is snel en vergeleken met andere aanbieders erg flexibel
+ Er zijn geen additionele kosten naast het maandbedrag
+ Ontwikkeld vanuit de wensen van Marketing afdelingen en dat is te
merken
+ Koppelingen die niet standaard zijn kunnen vaak snel worden
gemaakt

Redelijk onbekend merk
Minder features vergeleken met andere pakketten, maar de ontwikkeling van de tool gaat wel snel.

€ 800,- per maand (2500 contacten)

salesforce-pardot

De voor- en nadelen van Salesforce Pardot

Met Pardot combineer je de kracht van B2B marketing automation en een van ‘s wereld beste CRM-systemen om leads te creëren, onderhouden en je pijplijn te vullen. Salesforce Pardot is in 2000 opgericht als Exact-Target en in 2014 gekocht door Salesforce. Pardot heeft wereldwijd 33.000 klanten. Het is een geschikt platform voor Enterprise organisaties.

+ Het is gebruiksvriendelijk en werkt intuïtief
+ De user interface ziet er modern uit
+ Er zijn geen additionele kosten naast het maandbedrag

Support is langzaam
Templates zijn niet zo flexibel. Eigen html code kan vrijwel niet gebruikt worden
Goed te gebruiken met Salesforce, maar met andere CRM systemen wordt het koppelen moeilijk

€ 4.000,- per maand (10.000 contacten)

sharpspring

De voor- en nadelen van Sharpspring

Sharpspring is in 1998 opgericht en heeft haar hoofdkantoor in Gainesville, Florida. Sharpspring is beschikbaar voor kleine en middelgrote bedrijven. Het is een echte prijsvechter, want voor 400 euro per maand heb je al een uitgebreide licentie. Qua prijs kwaliteit verhouding lijkt dit pakket vaak als een van de besten uit de test te komen. Toch vinden we nergens zoveel negatieve reviews als bij Sharpspring.

+ De prijs is relatief laag
+ Het ziet er mooi en gebruiksvriendelijk uit
+ Support is snel en vergeleken met andere aanbieders erg flexibel
+ Er zijn geen additionele kosten naast het maandbedrag

Veel bugs in de tool
Weinig templates en gemakkelijke processen (veel handmatig werk)
Support veel minder responsive in vergelijking met andere aanbieders

€ 650,- per maand (10.000 contacten)

Klanten die wij helpen met hun Marketing Automation of Digital Marketing