In Blogs | De laatste marketingontwikkelingen, Marketing automation

Starten met Marketing Automation: download de Snelstartgids

Als je wilt starten met marketing automation komen er een hoop dingen op je af. Dat weten we bij Marketing Guys maar al te goed. We hebben inmiddels al meer dan 40 organisaties geholpen met de implementatie van verschillende soorten marketing automation en marketing technology. Daar hebben we veel van geleerd en die kennis delen we graag met je. Hieronder kun je direct de Snelstartgids downloaden, maar je kunt ook nog even verder lezen om onze visie te bekijken.

Download Snelstartgids Marketing Automation

Welk marketing automation pakket kies je?

Er zijn vele tientallen marketing automation software pakketten op de markt, van gratis open source pakketten tot corporate oplossingen van tienduizenden euro’s per maand. Dat prijsverschil is niet direct voor iedereen te verklaren, het vereist kennis van de markt en ervaring met de verschillende pakketten. Wil je op een structurele manier aan de slag met marketing automation, dan adviseren wij met 1 van de leading pakketten aan de slag te gaan. De leveranciers van deze pakketten lopen voorop qua ontwikkelingen (en die gaan snel!) en bieden een toekomstvaste oplossing. Er is niets vervelender om erachter te komen dat een pakket niet meegaat met de laatste trends of bijvoorbeeld ophoudt te bestaan. Wil je uitgebreid worden bijgepraat over de mogelijkheden van de pakketten en leveranciers? Schrijf je dan vrijblijvend in voor een Lunch & Learn via onze site.

Big bang of geleidelijke implementatie van marketing automation?

Als je voor een pakket hebt gekozen begint het avontuur pas! De mogelijkheden zijn eindeloos en veel marketeers weten niet waar te starten. Ook hier komt onze ervaring van pas. Het woord ‘marketing automtion’ geeft het al aan: er gaan geautomatiseerde processen lopen. Dat betekent dus ook dat er continu op de achtergrond flows en nurturing processen zullen gaan lopen. Daar moet je aan wennen en het vereist een continue bijsturing. Daarom adviseren wij zeker een jaar uit te trekken voor de implementatie van een marketing automation pakket. Hou er als marketeer ook rekening mee dat de leads niet vanaf dag 1 als warme broodjes binnen komen; handig om ook intern de verwachting te managen!

Zelf doen of met een marketing automation partner?

Het implementeren van marketing automation software vereist kennis. Zowel op technisch, operationeel als strategisch vlak. Denk hierbij aan de technische installatie, de inrichting van landing pages en lead nurturing flows met bijbehorende e-mails maar ook aan de achterliggende strategie. Zonder goed plan geen resultaat. Hou er dus rekening mee dat -als je het zelf gaat installeren- je op alledrie de vlakken kennis hebt! Het is onze ervaring dat wij onze learnings goed kunnen gebruiken bij de implementatie van een pakket. Je kunt ervoor kiezen om ons alleen de onboarding te laten doen, maar vaak ondersteunen we ook structureel in de succesvolle inzet van marketing automation.

Partijen die bijvoorbeeld voor ons kozen, zijn: AFAS Software, Vabi Software, Financial Lease Nederland en Martin Schildergroep (VW/Audi/SEAT).

Meer weten? Bel ons op 033-7370250 of neem contact op via de website. Hieronder vind je bovendien nog een keer de Snelstartgids Marketing Automation.

Download Snelstartgids Marketing Automation

Deel deze blog