Grant Thornton

Een Marketo implementatie van Marketing Guys

De uitdaging

Grant Thornton is een wereldwijde organisatie met veel kennis in huis. In samenwerking met de business werden grote marketingcampagnes opgezet die bijdroegen aan de positionering van Grant Thornton. Grant Thornton wilde hier een professionaliseringsslag in maken. De campagnes moesten beter afgestemd worden op de behoefte van hun doelgroep specifiek en aansluiten bij de situatie van de doelgroep. De klant wil namelijk tegenwoordig alleen informatie die relevant is en hen helpt hun doelen te behalen.

Er was echter te weinig inzicht in de behoeftes en interesses van haar doelgroep om op basis hiervan keuzes te maken en de gepersonaliseerde aanpak vorm te geven.

Aanpak

Na enkele strategische sessies hebben wij de marketing automation tool Marketo geïmplementeerd. Marketo stelt organisaties in staat te bouwen aan hun merk, omzet te verhogen en de impact van campagnes op de business aan te tonen. Door data te verzamelen en hier de juiste interpretaties en acties aan te koppelen, zorgt Grant Thornton ervoor dat hun communicatie perfect is afgestemd op hun persona’s.

Bij de implementatie van marketing automation hanteert Marketing Guys dit matority model. Na een jaar zijn we nu ver in fase 2 en rollen we de eerste tactieken uit voor fase 3.

De resultaten die we zien en waar we naar streven voor Grant Thornton zijn:

  • Inzicht in behoeftes en interesses doelgroep
  • Inzicht in succesvolle kanalen en campagnes
  • Betere engagement op marketing campagnes
  • Kwalitatief betere leads
  • Efficiënter salesproces
  • Betere afstemming tussen marketing en sales
  • Marketing kan ROI aan business aantonen

DE ERVARING VAN GRANT THORNTON MET MARKETING GUYS

  • De customer experience hebben wij met behulp van marketing automation verbeterd en wij hebben meer inzicht in de interesses van diverse doelgroepen.

    GRANT THORNTON
    GRANT THORNTON
https://marketingguys.nl/wp-content/uploads/2019/02/case_obv_marketing-guys.png