Webanalytics

Maak bezoekersdata inzichtelijk

Webanalytics is misschien wel een van de meest onderschatte diensten binnen online marketing. De data vanuit analytics is namelijk van grote waarde voor het bepalen van je online marketing doelstellingen, het meten van bezoekersgedrag en de huidige webprestaties. Zonder data geen basis voor heldere beslissingen. Door optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden binnen webanalytics, maak je data inzichtelijk, kun je deze vervolgens juist interpreteren en weet je waar je als organisatie op kunt inspelen. Dit kan ervoor zorgen dat de online marketing doelstellingen aangescherpt moeten worden of juist afgezwakt, of dat de focus moet liggen op een ander online marketing kanaal.

Social media marketing

“If you torture the data long enough, it will confess.”

Ronald Coase

Meer bezoekers betekent niet altijd meer conversies

Het is natuurlijk prettig als er bezoekers naar je website komen, maar het is veel belangrijker om erachter te komen wat deze bezoekers op je website doen en waar ze vandaan komen. Het kan niet zo zijn dat ‘het genereren van meer websitebezoekers’ je enige doelstelling is. Vraag je bijvoorbeeld ook af of deze bezoekers converteren.  Schrijven ze zich in voor een nieuwsbrief? Hoe vaak klikken ze op een banner? Waarom en binnen welk tijdsbestek verlaat een bezoeker de website? Meer bezoekers betekent niet automatisch ook een beter online rendement.

Google Analytics

Google Analytics is een veelgebruikte webanalytics tool voor het meten van bezoekersdata. Met Google Analytics kun je informatie over je doelgroep achterhalen, zoals demografische gegevens. Daarnaast maak je inzichtelijk via welk kanaal je bezoekers op de website komen, meet je het gedrag van de bezoeker en maak je eventuele conversies direct zichtbaar. Dit is natuurlijk slechts een klein deel van de mogelijkheden, maar wij hechten er veel waarde aan dat je uit de beschikbare data bruikbare praktische informatie kunt halen ter ondersteuning van de online marketing strategie en doelstellingen. Maak de resultaten meetbaar, want de combinatie tussen data en conclusies resulteert in grijpbare actiepunten.

 

 

 

Zonder relevante data

Geen basis voor beslissingen

 

 

Onze werkwijze

Het inrichten van een Google Analytics account hangt af van de wensen en de behoefte van de klant. Voordat we beginnen, kijken we van tevoren in de huidige Google Analytics statistieken en stemmen we samen met jou af wat we gaan doen. Wij informeren je graag, want Google Analytics biedt veel mogelijkheden, waaronder:

  • Doelen & filters instellen
  • E-commerce tracking
  • Koppelingen maken met andere tools
  • Dashboarding
  • Aangepaste rapporten maken
  • Laat je informeren over de mogelijkheden

 

Meer weten over webanalytics?

Onze specialisten helpen je graag.  Benieuwd wat we voor je kunnen betekenen op gebied van webanalytics? Neem contact met ons op via 033-7370250 of het contactformulier: