Conversie optimalisatie

Haal meer rendement uit je website

Meer relevante bezoekers naar jouw website: wij zetten onze schouders eronder, ontwikkelen een online marketing strategie met bijpassende aanpak en bekijken hoe we het hoogste rendement voor je kunnen behalen. Op het moment dat de bezoekersaantallen daar zijn, levert het echter niet altijd de gewenste resultaten op. Dat is het moment waarbij conversie optimalisatie uitkomst biedt.

Een waardevolle investering voor meer conversies

Wij geloven in onze online marketing aanpak, maar we geloven ook dat conversie optimalisatie een essentiële investering is om een nog beter rendement met je website te behalen. Maak je website eenvoudig, verplaats je in de bezoeker en bied juist die informatie waar hij naar op zoek is. We combineren dit user friendly platform vervolgens met factoren die de betrokkenheid van de websitebezoeker kunnen vergroten. Dit resulteert in een verbetering van de usability en, uiteindelijk, een hogere conversie.

Social media marketing

“For you to achieve your goals, visitors must first achieve theirs.”

Bryan Eisenberg

Zonder analyse geen duidelijke conclusies

Conversies zien wij in het breedste zin van het woord. Dit kan een simpele contactaanvraag zijn, een offerteaanvraag of de aankoop van een product. We kunnen je uiteraard tips geven omtrent het verbeteren van de usability of hoe wij denken dat je de conversie op je website kunt verhogen. Maar zonder cijfers is er geen onderbouwing van ons advies. Voordat we je passend advies geven, leggen we met verschillende tests en analyses de vinger op de zere plek, waar we vervolgens concrete actiepunten aan koppelen.

Testen voor een hogere conversie

Testen is een essentieel onderdeel van conversie optimalisatie. Met diverse tests maken we inzichtelijk hoe de conversie van een pagina verhoogd kan worden. Denk bijvoorbeeld aan A/B-testing. Hierbij zijn er twee paginavarianten actief en krijgt de ene bezoeker versie A te zien en de ander B. Zo kunnen we zien welke variant het beste presteert en het hoogste rendement oplevert. Ook maken we gebruik van heatmaps die op een inventieve manier het klikgedrag van de bezoekers volgen. Dit kan inzichten geven of een bepaald deel als minder interessant wordt gezien door de bezoeker. Een greep uit onze conversie optimalisatie mogelijkheden:

  • A/B-testing
  • Multivariatie testen
  • Usability tests
  • Heatmapping
  • Split-URL tests

Om je online doelen te behalen

Zorgen wij er eerst voor dat je bezoekers hun doelen behalen

 

 

Meer weten over conversie optimalisatie?

Benieuwd naar wat we voor jou kunnen betekenen op het gebied van conversie optimalisatie? Twijfel dan niet en neem contact met ons op via e-mail of het onderstaande contactformulier.