Content marketing

Een sterk staaltje storytelling

Content is king: het is door de jaren heen een containerslogan geworden. Zelf worden we er dus niet echt warm van. Toch bevatten alle clichés een zekere kern van waarheid, dus geloven we wel degelijk in de kracht van een sterk staaltje storytelling in combinatie met een content marketing strategie. Zeker als deze combinatie gepaard gaat met een doordacht SEO-plan en aansluit op de behoeften van jouw doelgroep. Zo vormt content marketing een belangrijke steunpilaar van onze full service aanpak.

“Create content that satisfies your uber goals and desires.”

Tom Webster, Edison Research

‘It all starts with a good plan’

De creatie van scherpe teksten begint bij het samenstellen van een concreet content marketing plan. Tijdens het opstellen van dit plan brengen we samen met jou de huidige situatie, de doelgroepen en de doelstellingen in kaart. Vervolgens kijken we welke marketingacties we kunnen inzetten om de geformuleerde doelstellingen te bereiken. De uitvoering van een effectieve content marketing strategie bestaat veelal uit de volgende stappen:

  • het creëren van relevante content voor de beoogde doelgroep
  • het optimaliseren van de vindbaarheid van deze content
  • het online promoten van deze content
  • het converteren van websitebezoekers
  • het doorlopend analyseren en optimaliseren van het gehele proces

 

 

 

 

 

 

 

Een sterk staaltje storytelling

Daar worden we warm van

 

Vertel ons jouw story

 

 

 

 

De kracht van people content

Echt contact maken met de doelgroep lukt niet door continu te roepen hoe goed of groot je bedrijf is. Bescheidenheid siert niet alleen de mens, maar ook de organisatie. Gaat het om de creatie van onderscheidende content, dan focussen we ons op het schrijven van content waar mensen écht op zitten te wachten. Intern spreken we dan ook graag van people content, die we samenstellen op basis van de volgende twee succesfactoren:

  • Empathy
    Empathisch vermogen begint bij het inzichtelijk maken van de behoeften en frustraties van de doelgroep. Jouw klant zoekt een oplossing voor zijn probleem, is in sommige gevallen teleurgesteld of gefrustreerd en wil graag op een persoonlijke en begripvolle manier geholpen worden. Een oplossing begint bij een luisterend oor en resulteert vervolgens in een duidelijk antwoord op de klantvraag. Empathie is in het dagelijks leven voor velen een vanzelfsprekendheid, bij ons geldt dat ook voor online communicatie. Met passende content zorgen we ervoor dat jij als marketeer direct op een persoonlijke manier kan anticiperen op klantvragen.
  • Relevance
    Veel organisaties denken dat ze relevante content creëren, maar houden in feite continu vast aan hun opdringerige manier van communiceren. Net als empathie zou relevantie een vanzelfsprekendheid moeten zijn. In de praktijk werkt dit echter vaak anders. De basis voor relevante content wordt gevormd door een combinatie van geduld en begrip. Onze schrijvers persen de potentiële klant niet geforceerd door de salesfunnel en gaan niet uit van aannames. Want de enige die bepaalt wat relevant is, is de doelgroep zelf.

“Content marketing is all about telling a compelling story.”

Joe Pulizzi, Content Marketing Institute

Het belang van goede storytelling

Het vertellen van een verhaal is een van de meest natuurlijke manieren van communiceren. Bij Marketing Guys staan we voor een persoonlijk verhaal waarin jouw doelgroep zich herkent. We concretiseren abstracte zaken en brengen deze vertellenderwijs tot leven. Aan de hand van verhalen creëren we een emotionele connectie tussen organisatie en klant, een connectie die de basis vormt voor een vruchtbare en duurzame relatie.

En voor ieder verhaal geldt voor ons het tijdloze show don’t tell.  Het doel van dit principe is om de doelgroep in staat te stellen jouw story door middel van acties, woorden, gedachten en gevoelens te ervaren. Door te tonen in plaats van te beschrijven zal jouw potentiële klant zich nauwer bij het verhaal betrokken voelen.


Een scherpe content marketing strategie opzetten en uitvoeren?

Webtraffic en conversies genereren: we doen niets liever. Onze full service aanpak richt zich specifiek op het behalen van online resultaat. Voordat er daadwerkelijk content wordt geschreven, doen onze SEO-specialisten eerst onderzoek naar zoekwoorden. Aan de hand van dit onderzoek verwerken de content marketeers de zoekwoorden strategisch in de story, die gelijktijdig wordt voorzien van een weldoordachte call to action, een advies met betrekking tot headingopbouw, een gewenste URL-structuur en een passende metadescription.

Heb je hulp nodig bij het opzetten van een scherpe content marketing strategie of heb je behoefte aan content die aan zowel de behoeften van de doelgroep als de eisen van zoekmachines voldoet? Wij helpen je graag. Download hieronder gratis de uitgebreide whitepaper ‘Content strategie en Lead Nurturing’, of neem direct contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak.