Programmatic Buying

De toekomst van display advertising

Programmatic buying is een geavanceerde vorm van display advertising en het is één van de snelst groeiende ontwikkelingen binnen het online adverteren. Met programmatic buying ga je slimmer om met je advertentiebudget en kun je specifieker en gerichter je advertenties vertonen aan je doelgroep. Zie programmatic advertising niet als een goedkope manier van adverteren, want dat is het niet. Juist doordat je slimmer omgaat met je advertentiebudget, worden de kosten per conversie op termijn een stuk lager in vergelijking met andere advertentiekanalen.

Jouw voordelen:

  • Onafhankelijker
  • Kosten per conversie liggen een stuk lager
  • Slimmer adverteren
  • Gerichter en persoonlijker adverteren
  • Beter inzicht in de customer journey
  • Meer en kwalitatievere premium websites
  • Toegang tot  internationale Ad-Exchanges

Schrijf je in voor gratis Lunch & Learn!

Enthousiast geworden? Schrijf je dan nu in voor de gratis lunch & learn . Dan laten we je zien wat je met online advertising kunt bereiken.

marketing-guys-michiel-van-altena_small

Ik help je graag met al je online advertising vraagstukken. Heb je vragen? Neem contact met ons op!

033 737 0250

Social media marketing

“Programmatic guarantees executed with data will make a difference.”

Wat is programmatic buying?

Programmatic buying is het geautomatiseerd inkopen van advertentieruimte voor branding, optimization en retargeting. Elke keer dat een persoon een website laadt waar advertentieruimte beschikbaar is, wordt die ruimte realtime beschikbaar gemaakt voor de veilingen. De algoritmes analyseren het gedrag van de converterende personen en tonen vervolgens de advertenties alleen aan consumenten die hetzelfde online gedrag vertonen als de personen die eerder geconverteerd hebben (optimization). Deze manier van adverteren is extreem efficiënt: je biedt realtime op de beste impressies binnen meer dan 60.000 premium advertentiewebsites. Optimization werkt optimaal vanaf 2000 unieke website bezoekers per maand.

Voor het bieden gebruiken adverteerders demand-side-platforms (DSP’s). Deze software helpt je beslissen welke impressies je op het juiste moment moet inkopen en voert dit volledig geautomatiseerd uit. Het grote voordeel is dat jij als adverteerder geautomatiseerd de juiste mensen bereikt, op de ideale website en op het ideale moment.

programmatic buying

Voorbeelden van programmatic buying inzet

De advertentietechnieken binnen programmatic buying stellen je in staat om zeer gericht je doelgroep te bereiken op de momenten dat jij dat wilt.

  • Geotargeting: Target de doelgroep op basis van postcode, stad, regio of land of zelfs op GPS coördinaten. Vooral de laatste is erg interessant, denk bijvoorbeeld aan het bereiken van een groep mensen in een stadion, bioscoop of op een beurs.
  • Timetargeting: Target de doelgroep op basis van een specifiek tijdstip, dit is ook erg waardevol in combinatie met de GPS targeting. Zo kun je bijvoorbeeld rondom een specifieke voetbalwedstrijd in een stadion adverteren.
  • Temperatuurtargeting: Adverteer op basis van de weersverwachtingen. Verkoop je airco’s? Dan kun je banners tonen wanneer het buiten bijvoorbeeld boven de 30 graden is.
  • Audiencetargeting: Net zoals bij retargeting maak je hierbij gebruik van cookiegegevens van specifieke doelgroepen, met als verschil dat je niet je eigen (first-party) data gebruikt maar de cookiegegevens van derden.

Met de inzet van Programmatic Buying sluit je display campagne volledig aan op jouw ideale customer journey.

Diensten die jou ook kunnen interesseren:
Ook klant worden?

Meer weten?

Wil jij ook een maatwerk advertentie-uitlevering via een geavanceerd veilingsysteem dat elke websitebezoeker analyseert en ieder individu de meest relevante advertentie toont? Neem contact met ons op via 033-7370250 of via ons online contactformulier: