LinkedIn adverteren

Zakelijke doelgroep gericht bereiken

LinkedIn is bij uitstek het grootste netwerk voor professionals. Het zakelijke social platform maakt het mogelijk om jouw zakelijke doelgroep te bereiken.  Ben je actief in B2B en wil je gericht targeten op jouw zakelijke doelgroep? Dan helpen wij je graag met het opzetten, beheren en ondersteunen van LinkedIn advertenties.

Jouw voordelen:

  • Gericht adverteren op basis van uitgebreide criteria
  • Specifieke doelgroepen targeten
  • Groot bereik
  • Zakelijk netwerk opbouwen
  • Expertise tonen
  • Leadgeneratie en branding tool

LinkedIn Adverteren

Adverteren op LinkedIn is een handige manier om jouw boodschap onder de aandacht te brengen van professionals. De kosten voor LinkedIn zijn in vergelijking met andere kanalen relatief duur. Daarentegen maak je met LinkedIn wel een grotere kans op een conversie. LinkedIn biedt veel verschillende advertentiemogelijkheden:

Bedrijfspagina

Een LinkedIn bedrijfspagina is verplicht om te kunnen adverteren op LinkedIn. Het succes op LinkedIn begint met een sterke en complete bedrijfspagina. Zorg voor een LinkedIn profielfoto inclusief header afbeelding en een goede omschrijving van je bedrijf. Nadat je de bedrijfspagina op orde hebt, begin dan met het versturen van relevante updates. Een goed ingerichte en actieve bedrijfspagina zorgt voor een betere ranking in Google.

marketing guys linkedinpagina

InMails

LinkedIn InMails zijn gesponsorde e-mails die je gericht kunt sturen naar je doelgroep. Wat InMails zo interessant maakt is dat je LinkedIn-leden kunt bereiken waarmee je nog geen connectie hebt. Omdat er nog zo weinig mensen gebruik maken van InMail is het een zeer interessante manier van online marketing en een krachtige tool om meer leads te genereren. Ook ligt de opening rate van LinkedIn InMails soms hoger dan de gewone e-mail.

inmail_linkedinGesponsorde updates

Een gesponsorde updates worden in de LinkedIn feed van gebruikers getoond en dat wordt duidelijk gemarkeerd als ‘gesponsord’. Met deze updates kunnen bedrijven content zoals bedrijfsnieuws; productnieuws/updates, bedrijfsnieuws, evenementen en video’s promoten.

 

linkedin sponsored update

Bij een gesponsorde update zijn er twee mogelijkheden voor het opstellen van een advertentie. Zo kun je ervoor kiezen om een reeds bestaand bericht te gebruiken om te adverteren of je maakt een compleet nieuw bericht aan. De kracht van deze advertenties is dat ze opgemaakt kunnen worden als de standaard berichten die je plaatst via de LinkedIn bedrijfspagina.

Targeting mogelijkheden LinkedIn Ads

Wat LinkedIn zo interessant maakt is de targeting-mogelijkheden. Je kunt heel specifiek en gericht iemand bereiken door de manier van targeten. Zo kun je targeten op:

  • Functietitel
  • Branche
  • Bedrijfsomvang
  • Bedrijfsnaam
  • Opleiding
  • Interesses

 

targeting linkedin

Om succes op LinkedIn te behalen als bedrijf heb je een goede strategie nodig. Bij Marketing Guys weten wij als geen ander hoe je LinkedIn effectief kunt inzetten. Wij helpen jou met:

  • Het doel bepalen
  • De juiste doelgroep kiezen
  • Goede content
  • Budget bepalen
  • Rapportage
  • Optimalisatie
Diensten die jou ook kunnen interesseren:

Schakel de hulp in van onze LinkedIn advertising experts

Marketing Guys heeft ruime ervaring in het opzetten en het beheren van LinkedIn campagnes. Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem gerust contact via onze contactpagina of neem telefonische contact met ons op via +31(0)337370250.