Geotargeting

Targeten op basis van locatie

Wat is geotargeting?

Geotargeting is een vorm van adverteren die zich volledig richt op mobiele telefoons. Via GPS locaties kunnen reclame boodschappen worden getoond aan een zeer specifieke target groep. Deze advertenties worden in allerlei (meer dan 100.000 wereldwijd) gratis apps getoond; van nieuws-apps tot spelletjes. Er is dus altijd wel een app die bij jouw doelgroep past. Zo kun je dus bijvoorbeeld een advertentie tonen aan mensen die bij een bepaald bushokje hebben gewacht op de bus, om zodoende de advertentie die in dat hokje hing te versterken middels een online uiting.

Snelmenu: navigeer naar een van de onderwerpen

Wat is geofencing?

Bij geotargeting wordt gebruik gemaakt van geofencing. Geofencing wordt het beste omschreven als de digitale omlijning van een bepaalde geografische locatie. Over iedereen in dat gebied wordt data verzameld. Het is een vorm van location-based marketing. Zo’n locatie wordt doorgaans op adres, postcode of bijvoorbeeld wijkniveau geselecteerd.

Een succesvolle geotargeting campagne

Voor het Oostenrijks Toeristenbureau zijn wij een geotargeting campagne gestart om wintersporters enthousiast te maken voor een zomervakantie in Oostenrijk. Nederlanders met een bepaald type smartphone zijn getarged in een aantal Oostenrijkse skigebieden. Vervolgens toonden we hen een banner op apps van Nu.nl, diverse kranten, sport-apps en sneeuwhoogte apps. We hebben een aantal verschillende banners laten zien, waarin we ook echt de mogelijkheden van de smartphone gebruikten om engagement te krijgen. Door het gebruik van de juiste pixels konden we deze personen retargeten op het moment dat ze weer terug in Nederland waren. Dat kan op de smartphone, maar ook cross-device, dus bijvoorbeeld op de tablet. Het doel van deze retargeting was de wintersporter te laten zien hoe mooi Oostenrijk in de zomer is.

Lees onze volledige werkwijze van de geotargeting campagne van het Oostenrijks Toeristenbureau in onze blog.

Deze bedrijven gingen je voor:

Jouw voordelen:

  • Zeer specifieke targeting
  • Follow up d.m.v. retargeting
  • Minder concurrentie dan via traditionele advertising
  • Hogere engagement en conversieratio’s

Meer weten over geotargeting?

Onze specialisten helpen je graag.  Benieuwd wat we voor je kunnen betekenen op gebied van geotargeting? Neem contact met ons op via 033-7370250 of het contactformulier: