Facebook adverteren

Bereik eenvoudig je doelgroep tegen relatief lage kosten

Facebook advertising is niet meer weg te denken uit het online bereiken van (potentiële) klanten. Met het ruime aanbod aan doelstellingen kun je zeer specifiek inspelen op het gewenste resultaat. Je kunt jouw product of dienst eenvoudig onder aan de aandacht brengen bij de juiste doelgroep op basis van de informatie in de profielen op Facebook en de interesses die aansluiten bij jouw product of dienst. Dit kan zowel doorlopend als campagnematig. De advertenties kunnen worden vertoond in het nieuwsoverzicht op desktop en mobiele apparaten, op Instagram, in de rechterkolom op computers en in het partnernetwerk van Facebook.

Jouw voordelen:

  • Betaalbare advertentiecampagnes
  • Groot bereik
  • Specifieke doelgroepen samenstellen
  • Targeting op basis van look-a-like doelgroepen
  • Naamsbekendheid vergroten

Nieuw beleid Facebook

In 2018 zijn er door Facebook ingrijpende veranderingen doorgevoerd. Er wordt extra nadruk gelegd op berichten van vrienden en familie, waardoor organische berichten van bedrijfspagina’s naar de achtergrond worden gedrukt. Een manier om toch goed zichtbaar te blijven is het creëren van unieke content die interactie uitlokt en dus waardevol is. Maar ook Facebook ads hebben een belangrijk aandeel. Juist met advertentiecampagnes kunnen bedrijven personen bereiken die zich in een bepaalde fase van de klantreis bevinden of specifieke interesses hebben, waardoor de relevantie van de content hoog is en de kans op interactie het grootst is.

Social media marketing

“The best Facebook ads look and feel as relevant and timely in your News Feed as the posts you see from your friends.”

Mari Smith, “the Queen of Facebook”

Mogelijkheden Facebook adverteren

Door slim gebruik te maken van demografische- en geografische gegevens in Facebook kun je heel specifiek adverteren: dit wordt ook wel ‘audience targeting’ genoemd. Naast de audience targeting kun je ook gebruik maken van aangepaste doelgroepen (custom audiences). Een aangepaste doelgroep kan bijvoorbeeld op basis van bestaande e-maillijsten zijn of mensen die je website al bezocht hebben (retargeting). Daarnaast kun je op zoek gaan naar lookalikes van de doelgroep die je hebt samengesteld. Facebook adverteren kent verschillende advertentietypen, de juiste is afhankelijk van wat jouw marketingdoelstelling is. In de advertenties kun je zowel afbeeldingen als teksten kwijt zodat je goed je boodschap kunt overbrengen. A/B-testen tussen verschillende varianten is hierbij belangrijk om zoveel mogelijk informatie te verzamelen. Facebook heeft op dit moment 11 advertentiemogelijkheden welke in 3 categorieën zijn onderverdeeld:

  • Bekendheid: De bekendheid van je merk of bedrijf bij mensen verhogen
  • Overweging: Potentiële klanten voor je bedrijf vinden
  • Conversie: Stimuleer verkopen, inschrijvingen en andere conversies

Facebook adverteren

Het beheren van de Facebook-campagnes

Veel bedrijven hebben niet de kennis, de tijd en de juiste tools om de campagnes actief te beheren en een optimaal rendement uit het budget te halen. Dit kan bijvoorbeeld leiden tot een hoge klikprijs, afgekeurde advertenties en tegenvallende resultaten. De kosten worden door Facebook o.a. bepaald door het budget, de doelgroep en de relevantie. Wat ideaal is, is dat je ook je Instagram advertenties vanuit één dashboard kunt beheren. Wat jij uiteindelijk betaalt is dan ook afhankelijk van je kennis: hoe beter jij het adverteren begrijpt, hoe lager de kosten zullen zijn.

Diensten die jou ook kunnen interesseren:

Schakel de hulp in van onze Facebook experts

Marketing Guys heeft ruime ervaring in het opzetten en het beheren van nationale en internationale Facebook campagnes. Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem gerust contact via onze contactpagina of neem telefonische contact met ons op via +31(0)337370250.