Lead nurturing met Act-On marketing automation

Leads gereed maken voor jouw oplossing

Een passende oplossing

Jouw potentiële klant zoekt een oplossing voor een probleem, maar weet vaak nog niet dat jij de passende oplossing voor hem hebt. Ze moeten stapsgewijs opgevoed worden en tot de overtuiging komen dat jouw oplossing toegevoegde waarde biedt. Als je dit herkent, dan is het tijd om kennis te maken met lead nurturing.

Lead nurturing maakt jouw leads gereed voor jouw oplossing

De leads bewandelen de ‘buyer journey’, waarin jij hen op het juiste moment content aanbiedt over het probleem waar zij tegenaan lopen. Deze content leidt hen uiteindelijk naar jouw oplossing. Elk puzzelstukje, lees content- en touchpointcombinatie, geeft potentiële klanten houvast om een totaalbeeld te vormen van jouw oplossing. De content en touchpointcombinaties zijn weer voeding voor klantgecentreerde marketingautomation-programma’s die reageren op de online bewegingen van potentiële klanten.

Lead nurturing: neem contact op als de klant er klaar voor is

Lead nurturing maakt je organisatie relevant. Het adequaat inzetten van lead nurturing zorgt er namelijk voor dat leads op het juiste moment worden benaderd: op het moment dat zij ook persoonlijk contact wensen. Door middel van lead score kun je bijvoorbeeld aangeven wie klaar is voor persoonlijk contact: koude acquisitie behoort tot de verleden tijd.

Verlies geen leads door een verkeerde beoordeling. Met lead nurturing en lead recycling keer je deze ‘ongeschikte’ leads om tot hot leads.

Er is geen standaard formule voor lead nurturing

Elk leadnurturingtraject is uniek, standaardisatie is hierin niet mogelijk. Elke buyers persona heeft andere contentbehoeftes en consumeert dit weer op een ander moment.

Kortom, er is geen speciale formule die makkelijk toe te passen is. Sterker nog: lead nurturing wordt door menigeen als het meest complexe onderdeel van marketing automation gezien. Vooral het toekennen van leadscore-punten is een flinke uitdaging.

Maar wij kunnen je helpen. Met een leadnurturing-sessie bijvoorbeeld. In zo’n sessie helpen we je om leadnurturing-flows op te stellen. Niet alleen voor nieuwe leads, maar ook voor leads die gere-nurtured moeten worden en voor bestaande klanten. We helpen je om leadscoring zo goed mogelijk op te stellen en in de loop van de tijd steeds verder te optimaliseren.

Jouw voordelen

  • Leads classificeren op basis van lead score
  • Géén koud acquisitie meer nodig
  • Inzicht in de buyer journey
  • Automatische mailings op basis van gedrag bezoeker
  • Kwalitatieve leads

Interesse in een leadnurturingsessie?

Meer weten over onze leadnurturingsessie? Neem dan gerust contact met ons op via onderstaand formulier of neem telefonische contact met ons op via +31(0)337370250.