Functionaliteiten van marketing automation software

Om een goede keuze te maken voor een marketing automation pakket is het belangrijk om de functionaliteiten goed te bekijken. Ons inziens is het het beste om een keuze te maken voor 1 van de (door G2crowd gedefinieerde) leaders in de markt. We hebben ervaring met vele pakketten en de reden om voor een leader te kiezen is juist de aanwezigheid van de meest moderne functionaliteiten en de mogelijkheid tot naadloze koppeling met andere pakketten (zoals CRM). De leaders op dit moment zijn Hubspot, Marketo, Salesforce Pardot en Act-On.

Bron: G2Crowd.com

Schrijf je in voor gratis Lunch & Learn!

Enthousiast geworden? Schrijf je dan nu in voor de gratis lunch & learn (iedere eerste woensdag van de maand). Dan laten we je zien wat je met Marketing automation kunt bereiken.

Mark-v-Horik_smal2

Ik help je graag met al je Marketing Automation vraagstukken. Heb je vragen? Neem contact met ons op!

033 737 0250

Social media marketing

“The right marketing automation solution helps you focus on your customers, understand which marketing programs are working (or not), and accelerate buyers through your sales funnel. With far less effort and at much lower costs. Act-On is that solution.”


De functionaliteiten van marketing automation pakketten

De hierboven genoemde pakketten beschikken in ieder geval over de hieronder genoemde functionaliteiten.

  1. E-mailmarketing: dit is vaak de basis van het pakket en 1 van de eerste stappen die je inzet. Hiermee vervang je e-mailmarketingpakketten zoals bijvoorbeeld Mailchimp of Copernica. De editors werken erg intuïtief en op basis van drag-and-drop.
  2. Landing pages editor: in B2B marketing werk je vaak met landing pages voor bepaalde campagnes. Het is dan erg handig dat je op een heel eenvoudige manier landing pages kunt maken. Hiervoor heb je geen IT kennis nodig en kun je door middel van drag-and-drop snel een effectieve pagina in elkaar zetten. Uiteraard belangrijk dat er een A/B test mogelijkheid is (net als bij de e-mailmarketing module).
  3. Leadmanagement: een belangrijke functionaliteit binnen marketing automation software is de leadgeneratie. Hiervoor zijn de pakketten over lead nurturing, lead scoring en lead formulieren uitstekend te gebruiken.
  4. 1 Centrale marketing database: met de software bouw je een klantbeeld op rondom alle online touchpoints die je hebt met een prospect of klant. Het is dus van wezenlijk belang dat je dit vastlegt op 1 plek in een database. De pakketten beschikken hierover. Dus geen aparte databases vanuit je mailprogramma, excellijsten en rondzwervende data meer!
  5. Website prospecting: via de software kun je op basis van IP nummer zien welke bedrijven er op je site zijn geweest,  maar veel belangrijker nog: je bouwt profielen op van bezoekers (dus tot op naam en emailadres) van je site. Dus bekende bezoekers ga je herkennen op de site.
  6. Naadloze CRM integratie: je CRM is vaak leidend in klantcontact, ook als je met marketing automation werkt. Het is daarom van belang dat de software ‘praat’ met je CRM (zoals Microsoft Dynamics, Salesforce.com of SugarCRM). Als de koppeling niet standaard in het pakket zit is deze over het algemeen vrij eenvoudig te maken of soms gewoon beschikbaar via Zapier.com.
  7. Analyse en rapportagetools: meten is weten, zeker met marketing automation. Kijk dus goed naar de tools die hiervoor binnen de software beschikbaar zijn. Denk aan een overzicht van de ROI, CTR’s, bekende vs. onbekende bezoekers, conversies en leads.

Ook klant worden?

Hulp bij keuze marketing automation of advies in de juiste inzet

Wij kunnen je helpen de juiste keuze te maken voor een geschikt pakket. Ook als je al 1 van de pakketten hebt kunnen wij je helpen dit effectief in te zetten. Onze marketing automation specialisten denken met je mee in de gehele automation en kunnen je voorzien van een goed advies. Nadat zo’n advies is uitgebracht kunnen we het ook voor je inrichten. Meer weten? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak (dat kan ook telefonisch of per Skype als je dat wilt uiteraard).

Wil je meer weten over de mogelijkheden en voordelen van marketing automation software voor jouw organisatie? Download dan de Act-On Business Case Online Marketing Software:

Act-On

Act-On Tips & Tricks

Ontvang elke week een praktische tip of trick in je e-mailbox