MARKETING AUTOMATION

Relevant contact met je prospects in iedere fase van de customer journey

Marketing die niet voelt als marketing. Dat realiseer je door relevante informatie met je doelgroep te delen op het moment dat die daar op zit te wachten. Ieder touchpoint wordt inzichtelijk; of het nu om e-mail, social of je website gaat.  Als marketeer zorg je constant voor betere leads terwijl de salesafdeling betrokken wordt in dit proces en de leads effectiever kan opvolgen.

Een aantal klanten waar we ondersteunen in marketing automation:

Schrijf je in voor de gratis lunch & Learn

Enthousiast geworden? Schrijf je dan nu in voor de gratis lunch & learn (minimaal 1 keer per kwartaal). Dan laten we je zien wat je met Marketing automation kunt bereiken.

Wat je mist als je geen Marketing Automation gebruikt:

  • Inzicht in welke personen je website bezoeken
  • Profilering van je bezoekers middels leadscoring (welk gedrag vertonen bezoekers)
  • Geautomatiseerd je suspects naar leads ontwikkelen
  • Een totaaloverzicht van alle online touchpoints van je prospects en klanten
  • Eén overview van data middels de integratie van je CRM-pakket

Social media marketing

“Not implementing a marketing automation solution may be the ultimate career limiting move for today’s marketers. If you haven’t gotten started you’re already behind the 8 ball.”
IDC Group

De mogelijkheden van marketing automation software

Marketing automation software ondersteunt je tijdens het uitvoeren van je online marketing strategie. De software van Act-On, Marketo en andere aanbieders biedt onder andere de volgende mogelijkheden:

  • E-mailmarketing

    Voordeel van de integratie van e-mailmarketing is dat je als marketeer alles omtrent het versturen van e-mails op één centraal platform kunt terugvinden. Het overzicht behouden wordt makkelijker. Daarnaast worden bezoekers die op de door jou verstuurde e-mails klikken, direct zichtbaar als ‘bekende bezoeker’ op de website. Ook als ze later terugkomen.

  • Online formulieren

    De software geeft je de mogelijkheid om downloads via webformulieren op de site te zetten. Bezoekers die de formulieren invullen, worden vervolgens herkend en krijgen in het vervolg een vooringevuld, dynamisch formulier te zien.

  • Lead Scoring & Lead Alerts

    Bezoekers krijgen op basis van hun gedrag op de site een score (ranking) mee van Act-On of Marketo. Zijn ze bijvoorbeeld vaak op de site geweest en hebben ze de dienstenpagina’s bekeken? Dan krijgen deze bezoekers meer punten dan bezoekers die bijvoorbeeld de vacaturepagina’s hebben bekeken. Daarnaast is een zogeheten e-mail alert in te stellen voor specifieke bezoekers, waardoor je een mailtje krijgt als een bezoeker op de site is.

  • Lead Nurturing

    Lead Nurturing is het voeden en blijven voeden van je klanten. Dat voeden doe je met content. Door middel van Lead Nurturing kun je een prospect eenvoudig converteren naar vaste klant. Door gebruik te maken van Act-On als Lead Nurturing softwarepakket, kun je aan leads een uitgebreid profiel toekennen. Hierin is bijvoorbeeld aangegeven hoe die lead zich op de website gedraagt of hoe hij of zij de nieuwsbrief leest. Dankzij Act-On hoef je geen tijd meer te ‘verspillen’ aan koude leads.

  • Website Prospecting

    Dankzij Website Prospecting krijg je direct inzicht in de activiteit op jouw website. Je komt te weten wie je site bezoekt en welke warme leads de salesafdeling van jouw organisatie direct kan benaderen.Daarnaast wordt er een virtuele klantkaart bijgehouden waarop de activiteiten van een prospect online worden bijgehouden.

Download de whitepaper: Wat is marketing automation?

De voordelen van Act-On marketing automation software

Met de marketing automation software van Act-On kun je vanaf slechts € 399,- exclusief BTW per maand eenvoudig en effectief campagnes opzetten, beheren en bijsturen. Met de software van Act-On kun je als marketeer:

  1. Beter je leads beheren en voeden (Lead Nurturing): dankzij de geautomatiseerde opvolging en herkenning van leads behaal je een hogere conversie;
  2. Meetbare resultaten presenteren: alle inspanningen en resultaten van jouw online marketing en social media activiteiten zijn meetbaar en eenvoudig te rapporteren in één centraal systeem;
  3. Scherp targeten en personaliseren: omdat prospects en klanten herkend worden, is targeting zeer eenvoudig. Je kunt websitebezoekers op basis van hun surfgedrag een e-mail sturen of ervoor kiezen bepaalde dynamische content wel of niet te laten tonen;
  4. Campagnes vanuit één systeem beheren: alle campagnes, die je in verschillende online kanalen uitvoert, zijn te beheren vanuit één systeem. Dat scheelt tijd en geld.
  5. Afstemmen tussen marketing en sales: een groot voordeel van Act-On is dat zowel marketing- als salesmedewerkers met het systeem kunnen werken en kunnen profiteren van de voordelen. De software vormt voor veel organisaties de basis voor een vruchtbare samenwerking tussen verschillende afdelingen.
  6. Eenvoudig koppelen met een CRM: Act-On is in een handomdraai te koppelen met je eigen vertrouwde CRM. Het offline klantbeeld wordt dankzij de koppeling aangevuld met het online gedrag van je bezoekers. De resultaten van de inspanningen die je hebt geleverd worden bovendien altijd goed meetbaar: van anonieme bezoeker tot gesloten verkoop.

Act-On Certified Partner

Er zijn tal van automatiseringssoftware op de markt, toch kiezen veel marketeers en sales professionals voor Act-On. Niet alleen vanwege een waslijst aan mogelijkheden op het gebied van lead nurturing en e-mailmarketing, maar ook vanwege de flexibiliteit van het systeem. Niet voor niets is Act-On door Forrester verkozen tot één van de beste automatiseringsprogramma’s voor MKB-bedrijven. Niet voor niets zijn wij Act-On Certified Partner.

Marketo Certified Partner

Voor de organisaties die tot het uiterste willen gaan in hun marketing automation aanpak bieden wij de marketing automation oplossing van Marketo. Dit pakket is modulair op te bouwen. Wij helpen je met de strategie, selectie van de juiste modules, technische implementatie en zijn desgewenst jouw collega op afstand in de dagelijkse ondersteuning. We zijn officieel geregistreerd Marketo partner, meer info vind je hier.

Social media marketing

“Leasetrajecten waren voorheen wat saai en onpersoonlijk, dankzij Act-On kunnen we op een zeer gerichte manier bestaande leads benaderen met persoonlijke statusupdates. Daarbij is het zeer prettig om terug te kunnen vallen op een multifunctionele en oplossingsgerichte partner als Marketing Guys.”

Financial Lease

De kosten van marketing automation?

Er zijn een aantal verschillende pakketten te verkrijgen voor marketing automation. De kosten van deze pakketten is vrijwel altijd afhankelijk van het aantal actieve contacten in jouw database. Dit zijn de contacten waarmee je maandelijks minimaal één keer contact onderhoudt via e-mail. Werken met een pakket als Act-On is al mogelijk vanaf €399 exclusief BTW per maand. Naast de maandelijkse kosten dien je natuurlijk rekening te houden met eenmalige implementatiekosten.

Wat is de beste marketing automation software?

Zoveel pakketten, zoveel meningen. Wij krijgen de vraag dagelijks. Uiteraard hebben wij een antwoord op die vraag. Zelf hebben wij de keuze gemaakt om alleen met de zogenaamde leaders te willen werken: enerzijds omdat je een pakket op de lange termijn kiest en dus een stabiel bedrijf zoekt dat de oplossing levert, anderzijds omdat je met de beste functionaliteiten en stabiele software wilt werken. Daarnaast speelt uiteraard prijs ook een rol echter in onze ogen geldt het al oude motto: “Pay peanuts, get monkeys!” Lees hier de vergelijking en een uitleg over de verschillende merken software.


Meer weten over marketing automation?

Wil je meer weten over de mogelijkheden en voordelen van marketing automation software voor jouw organisatie? Vul het contactformulier hieronder in of download de Act-On Business Case Online Marketing Software.