Conversie optimalisatie

Haal meer rendement uit je website

Verbeter de kwaliteit van je bezoek met conversie optimalisatie

Meer relevante bezoekers naar jouw website: wij zetten onze schouders eronder, ontwikkelen een online marketing strategie met bijpassende aanpak en bekijken hoe we het hoogste rendement voor je kunnen behalen. Op het moment dat de bezoekersaantallen daar zijn, levert het echter niet altijd de gewenste resultaten op. Dat is het moment waarbij conversie optimalisatie uitkomst biedt.

Een waardevolle investering voor meer conversies

Wij geloven in onze online marketing aanpak, maar we geloven ook dat conversie optimalisatie een essentiële investering is om een nog beter rendement met je website te behalen. Maak je website eenvoudig, verplaats je in de bezoeker en bied juist die informatie waar hij naar op zoek is. We combineren dit user friendly platform vervolgens met factoren die de betrokkenheid van de websitebezoeker kunnen vergroten. Dit resulteert in een verbetering van de usability en, uiteindelijk, een hogere conversie.

Zonder analyse geen duidelijke conclusies

Conversies zien wij in het breedste zin van het woord. Dit kan een simpele contactaanvraag zijn, een offerteaanvraag of de aankoop van een product. We kunnen je uiteraard tips geven omtrent het verbeteren van de usability of hoe wij denken dat je de conversie op je website kunt verhogen. Maar zonder cijfers is er geen onderbouwing van ons advies. Voordat we je passend advies geven, leggen we met verschillende tests en analyses de vinger op de zere plek, waar we vervolgens concrete actiepunten aan koppelen.

Testen voor een hogere conversie

Testen is een essentieel onderdeel van conversie optimalisatie. Met diverse tests maken we inzichtelijk hoe de conversie van een pagina verhoogd kan worden. Denk bijvoorbeeld aan A/B-testing. Hierbij zijn er twee paginavarianten actief en krijgt de ene bezoeker versie A te zien en de ander B. Zo kunnen we zien welke variant het beste presteert en het hoogste rendement oplevert. Ook maken we gebruik van heatmaps die op een inventieve manier het klikgedrag van de bezoekers volgen. Dit kan inzichten geven of een bepaald deel als minder interessant wordt gezien door de bezoeker. Een greep uit onze conversie optimalisatie mogelijkheden:

  • A/B-testing
  • Multivariatie testen
  • Usability tests
  • Heatmapping
  • Split-URL tests

Jouw voordelen:

  • Méér converterende bezoekers
  • Beslissingen op basis van data
  • Actief en snel bijsturen
  • Kwaliteit van leads verhogen

Conversie optimalisatie tools

Het aantal conversies verhogen is natuurlijk wat iedereen wilt. Maar de tijd om wijzigingen door te voeren op basis van gevoel of om bekende merken te kopiëren is voorbij. Wat voor de ene website werkt, hoeft niet per se voor een andere website te werken. Vandaar dat wij bij het conversie optimalisatie traject gebruik maken van een aantal vooraanstaande conversie optimalisatie tools.

Hotjar

Hotjar

Met Hotjar kun je eenvoudig heatmaps en screenrecordings aanzetten, om zo het exacte gedrag van je bezoekers te kunnen analyseren. Hiermee kun je knelpunten op je website inzichtelijk maken en daarmee je webpagina verbeteren.

Visual website optimizer

Visual Website Optimizer

Je website optimaliseren is noodzakelijk om het rendement te verbeteren. Door hypotheses te testen, kun je uiteindelijk de meest effectieve of converterende versie van je content implementeren. Je kunt met VWO zowel A/B-testen als multivariate testen maken.

Ben jij benieuwd hoe je jouw website kunt verbeteren op het gebied van zoekmachine optimalisatie? Doe dan nu de gratis SEO quickscan en ontvang binnen een uur een rapport met verbeterpunten, waarschuwingen en fouten.

Meer weten over conversie optimalisatie?

Benieuwd naar wat we voor jou kunnen betekenen op het gebied van conversie optimalisatie? Twijfel dan niet en neem contact met ons op via 033-7370250 of het contactformulier: