In Advertising, Blogs | De laatste marketingontwikkelingen

 

Waarom adverteren op eigen bedrijfsnaam in Google Ads?

Regelmatig krijgen wij van klanten de vraag: ”Waarom adverteren jullie op mijn bedrijfsnaam? Ik word toch al organisch gevonden, dit kost mij onnodig geld!”. Natuurlijk zul je in de meeste gevallen organisch goed gevonden worden op je bedrijfsnaam, maar er zijn verschillende redenen waarom adverteren zinvol is. Wij geven je in deze blog 6 redenen waarom je wél zou moeten adverteren op eigen bedrijfsnaam in Google Ads.

“Waarom adverteren jullie op mijn bedrijfsnaam? Ik word toch al organisch gevonden, dit kost mij onnodig geld.” – Klanten van Marketing Guys

6 redenen waarom je op eigen bedrijfsnaam zou moeten adverteren

1. Bescherm je merk tegen concurrenten
Concurrenten mogen adverteren op jouw bedrijfsnaam als zoekwoord zolang ze de bedrijfsnaam niet noemen in de advertentietekst. Hierdoor komt jouw organische resultaat onder de advertentie van de concurrenten te staan: gevolg is verlies van traffic en dus omzet. Door zelf ook te adverteren, zul je eenvoudig boven je concurrenten komen staan want jouw advertentie heeft een betere kwaliteitsscore en is dus veel relevanter. Een bijkomend voordeel is dat de kosten per klik voor de concurrent flink gaan toenemen omdat jouw advertentie een veel hogere click-through zal hebben.

2. Acties en aanbiedingen snel communiceren
Tijdelijke acties of promoties kun je direct communiceren via je Google Ads-advertentie én in meerdere varianten om te testen, in tegenstelling tot je organische resultaten waar een wijziging wel maanden kan duren. Je hebt dus controle over je uitingen. Met Google Ads kun je bijvoorbeeld een tijdelijke sale direct verwerken in de kop en de sitelinks van je advertentie. Bovendien is het mogelijk om waardevolle extensies toe te voegen zoals highlight-extensies of oproep-extensies. Hieronder een voorbeeld waarin Scotch & Soda een tijdelijke actie communiceert in de advertentiekop en sitelinks:

adverteren op eigen bedrijfsnaam

3. Kwaliteitsscore van totale account gaat omhoog
De kwaliteitsscore op je eigen bedrijfsnaam zal maximaal zijn en de click-through erg hoog, want men krijgt precies te zien wat men zoekt. Bij de berekening van kwaliteitsscores houdt Google rekening met je gehele Google Ads-account: dit betekent dat jouw bedrijfsnaam-campagne positieve invloed heeft op de kwaliteitsscore van je account is dus van belang voor je advertentieposities en kosten per klik.

4. Professionele uitstraling
Adverteren op eigen bedrijfsnaam vergroot de online zichtbaarheid en je zult een top-of-mind positie binnen jouw doelgroep krijgen. Dit komt professioneel over en zorgt voor betrouwbaarheid, jij doet er alles om aan je potentiële klant naar jouw website te leiden.

5. Lage kosten per klik
Aangezien de kwaliteitsscore van jouw advertentie nagenoeg altijd 10/10 is, zullen de kosten per klik erg laag zijn. Zeker als je een lage concurrentie hebt zal dat meestal tussen de € 0,01 en € 0,10 liggen.

6. Meer traffic naar je website
Uit onderzoek is gebleken dat je meer traffic naar je site krijgt als je zowel betaalde als organische resultaten hebt. Je staat hierdoor altijd bij de bovenste resultaten, je potentiële klant kan dan niet meer om je heen.

Adverteren op je eigen bedrijfsnaam heeft dus vele voordelen, laat die kans niet liggen!

Ondersteuning nodig?

Blijf op de hoogte van onze laatste nieuwtjes. Meld je aan voor onze nieuwsbrief door hieronder je e-mailadres achter te laten!