In Advertising, Blogs | De laatste marketingontwikkelingen

Vaarwel Google AdWords, hallo Google Ads

Vanaf 24 juli gaat Google AdWords door het leven onder een nieuwe naam, Google Ads. Google AdWords werd 18 jaar geleden gelanceerd en sinds die tijd is er veel veranderd. De reden van de naamswijziging is dat de huidige naam volgens Google niet meer de volledige lading dekt. Niet alleen wijzigt de naam, maar wordt er ook een nieuw logo geïntroduceerd.
Google ads logo

Google Adwords interface?

Nog gehecht aan de oude interface van AdWords? Helaas, de optie om terug te gaan naar de oude versie zal binnenkort verdwijnen. Het is nu een bèta-versie, die wel beschikbaar is voor het grote publiek. Naast een frisse nieuwe look zijn er ook vele nieuwe features toegevoegd.

De overzichtspagina
Via de overzichtspagina krijg je direct inzicht in de prestaties op account en -campagneniveau. Ook krijg je hier aanbevelingen om jouw campagnes te verbeteren.

Conversie importeren vanuit Google
Importeer eenvoudig jouw Google Analytics-doelen direct in AdWords. Hiervoor moet je eerst een koppeling gemaakt hebben tussen AdWords en Google Analytics. Selecteer daarna het gewenste doel.

Promotie-extensie
Ook de extensies worden steeds verder uitgebreid. Met de promotie-extensie licht je specifieke producten en aanbiedingen uit bij een zoekadvertentie.

Notitie toevoegen
Nu is er de mogelijkheid om een notitie toe te voegen aan een lijngrafiek. In Google Analytics kan dit al langer.  Dit kan bijvoorbeeld heel handig zijn om grote veranderingen bij te houden.

Bekijk hier alle nieuwe functies.

Wat verandert er nog meer?

Google Adwords is niet het enige product dat van naam zal veranderen. DoubleClick-producten en Google Analytics 360 Suite worden samengevoegd tot één merk: Google Marketing Platform. Als laatste worden de Publisher-producten DoubleClick en DoubleClick Ad Exchange: Google Ad Manager.

Google Marketing Platform

Ook de url wordt gewijzigd van adwords.google.com naar ads.google.com en het Helpcentrum verandert van support.google.com/adwords in support.google.com/google-ads. Het nieuwe Google Ads-merk vertegenwoordigt het volledige scala aan campagnetypen in Zoeken, Display, Video, App en meer.

Nieuw campagnetype in Google Ads

Voor kleinere bedrijven wordt er een nieuw campagnetype geïntroduceerd, waarmee het eenvoudiger wordt om online te adverteren. Google ’s machine learning-technologie helpt deze bedrijven om resultaten te boeken zonder al te veel tijd kwijt te zijn.

Meer informatie?

Meer uit jouw Google Ads campagne halen? Of hulp nodig bij het inrichten van je campagnes? Marketing Guys helpt je graag! Neem vrijblijvend contact met ons op.

Bron: Google

Huda-AhmedDeze blog is geschreven door Huda Ahmed van Marketing Guys. Huda is Search & Data Consultant en is gespecialiseerd in Google Advertising.

Deel deze blog