In Blogs | De laatste marketingontwikkelingen, Marketing automation, Marketing Technology

Slimmer segmenteren met marketing automation via de nieuwe adaptive forms van Act-On

Eerder meldden we al in een blog dat Act-On marketing automation slim gebruik gaat maken van artificial intelligence in haar platform. Sinds afgelopen week zijn de nieuwe forms geïntroduceerd: adaptive forms. In deze blog een korte uitleg van de mogelijkheden.

Formulieren die automatisch aanpassen aan de bezoeker

De formulieren binnen Act-On worden gemaakt middels een eenvoudige editor. Omdat binnen Act-On het gedrag van de bezoekers wordt bijgehouden, kan een formulier op basis daarvan worden aangepast. Een bezoeker die bijvoorbeeld via een vooraf gedefinieerde pagina op een landingspagina komt, krijgt een formulier te zien dat anders is dan een bezoeker die rechtstreeks op deze pagina belandt. Ook kan er intelligentie in het formulier worden ingebouwd waardoor er na het invullen van bepaalde keuzes extra velden worden getoond:

Progressive profiling: verzamel meer data gedurende de buyer journey

Een andere optie die via de formulieren wordt geboden is progressive profiling. Deze optie is erg handig om gedurende de buyer journey van een prospect langzamerhand meer data te verzamelen. Zo kun je bijvoorbeeld bij het eerste bezoek van een prospect alleen om een e-mailadres vragen. Tijdens een volgend bezoek wordt de bezoeker automatisch herkend en wordt een ander formulier getoond waarin je extra data opvraagt:

Act-On succesvol implementeren en inzetten

case-implementatie-Act-On

Marketing Guys is al sinds 2012 gecertificeerd Act-on partner. In de afgelopen jaren hebben we al vele tientallen succesvolle implementaties gedaan en bedrijven ondersteund in de succesvolle inzet van het marketing automation software pakket. Denk aan AFAS Software, de Kampeer & Caravanindustrie, Flynth A

ccountants en Adviseurs en PAL-V (de eerste vliegende auto!). Wil jij ook met automation aan de slag? Download dan hieronder het whitepaper waarin de implementatie van Act-On bij The Datacenter Group wordt toegelicht:

Referentiecase DCG en Marketing Guys

Deel deze blog