In Blogs | De laatste marketingontwikkelingen, Marketing automation, Social Media

 

ROI op social media meetbaar binnen marketing automation software van Act-On

Vorige week heeft Act-On een nieuwe module aan haar marketing automation software toegevoegd: de Advanced Social Media Module. Met deze toevoeging is het mogelijk om binnen het platform al je social media te beheren, te plannen en bovendien slim te rapporteren. De module is een flinke uitbreiding op de reeds aanwezige mogelijkheden voor social binnen Act-On en beschikbaar als betaalde add-on.

Koppelen van leadgeneratie aan social

De belangrijkste reden vanuit Act-on om de uitbreiding toe te voegen is het koppelen van de social media activiteiten die je als B2B marketeer doet aan de leadgeneratie programma’s die je binnen de marketing automation hebt ingericht: het geeft je de mogelijkheid om de complete funnel te zien en de ROI per kanaal eenvoudig vast te stellen, een screenshot:

lead generatie act-on software

Binnen Act-on worden leads bovendien van een leadscore voorzien. Deze score wordt samengesteld aan de hand van de gegevens die je hebt van een prospect (ingevuld in formulieren bijvoorbeeld) gecombineerd met het gedrag dat die prospect vertoont op de website, in e-mails of bijvoorbeeld het kanaal waar de prospect vandaan komt. In de nieuwe module kan het gedrag van de prospects op Facebook, LinkedIn, Twitter en Google+ worden meegenomen in de leadscore en de leadnurturing programma’s:

lead nurturing act-on marketing automation

 

Meer social media functionaliteiten Act-On Advanced Social Media module

Binnen de module zitten nog een aantal andere functionaliteiten die het leven van de B2B marketeer wat makkelijker maken. Misschien gebruik je deze functionaliteiten al wel in andere software tools, het grote voordeel van de Act-On module is dan dat het binnen 1 dashboard zit en niet in 4 tools.

  • Social posts plannen op verschillende netwerken en suggesties voor interessante content. Dat laatste is erg handig, je krijgt op basis van de engagement van je volgers suggesties voor interessante content:
  • Meten van social media effect van collega’s: het zogenaamde social advocacy dashboard geeft je inzicht in het effect van de posts van je collega’s en stelt je dus in staat te zien welke collega’s het goed doen:
  • Inzicht in engagement, effect van content en bereik: in 1 dashboard overzicht:

engangement act-on

Meer weten over Act-On Marketing Automation en de social module?

Marketing Guys is al jaren partner van Act-On, dat betekent dat we gecertificeerde mensen hebben maar -nog veel belangrijker- daarnaast dat we dagelijks met de software werken en al tientallen implementaties hebben gedaan. We geven je dus advies, helpen je met de implementatie en desgewenst zijn we je collega op afstand om je dagelijks te helpen. Als jij succesvol bent met marketing automation dan hebben wij ons doel bereikt! Meer weten? Schrijf je eens in voor een gratis lunch & learn (iedere maand) of neem contact op voor een vrijblijvende afspraak.

Deze blog is geschreven door Elias Crum, online strateeg en oprichter van Marketing Guys.

Op de hoogte blijven van al onze nieuwtjes? Meld je aan voor onze nieuwsbrief door hieronder je e-mailadres achter te laten!