In Blogs | De laatste marketingontwikkelingen, Marketing Technology, Online marketing strategie

Overtref je marketingdoelstellingen met je eigen marketingplan

In de waan van de dag, volgen marketingcampagnes elkaar gemakkelijk snel op. Voor je het weet, ben je alleen maar bezig met het hier en nu, en kijk je niet genoeg naar je doelstellingen. En over een week, dan moet je het jaarverslag presenteren aan je directie. Oeps! En nu?  Wat je nodig hebt is een duidelijk actieplan. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor je marketeers, om zo betere prestaties te leveren. In deze blog lees je de highlights uit de whitepaper, die je helpt bij het opstellen van een hoogwaardig marketing plan.

Download de gratis whitepaper

Wil je ook aan de slag met je eigen hoogwaardig marketingplan? Vraag de gratis whitepaper aan en ontvang hem binnen enkele minuten in je mailbox.

Zes stappen

In zes stappen nemen we je mee op weg naar een goed plan. Het zijn handvatten die je helpen om doelgerichte marketing te gaan voeren. Door antwoord te geven op de in de whitepaper gestelde vragen, heb je binnen no-time een concreet plan waarmee je je doelstellingen kunt overtreffen.

De eerste stap is het maken van doelstellingen die je management aanspreken. Bedenk wat het management zou kiezen, wanneer er maar één resultaat van de afdeling marketing mag komen. Zo stel je prioriteiten en zet je de juiste stap richting succes. Vervolgens ga je terugkijken naar wat je het afgelopen jaar hebt gedaan op het gebied van marketing. Stel jezelf de vraag welke tactiek of activiteit het grootste percentage gekwalificeerde leads, en de hoogste ROI heeft opgeleverd. Evalueer het succes en maak op basis daarvan plannen voor de toekomst.

Less is more hoor je wel vaker, maar zeker in het marketingplan geldt dat. Zorg dat je plan simpele maar impactvolle campagnehema’s heeft, die uiteindelijk de ruggengraat van je inspanning vormt.

Tot slot is het belangrijk om na te denken over hoe je campagnes en marketingactiviteiten gaat optimaliseren en rapporteren. Schrijf de procedures hiervoor op in het plan. Maak bijvoorbeeld gebruik van rapportagecycli, om zo een vast moment van evaluatie te hebben. Houd er natuurlijk wel rekening mee dat marketing tijd kost, en laat daarom niet vroegtijdig plannen en campagnes vallen. Soms komt een campagne pas na een wat langere tijd tot zijn recht.

Marketing automation

Met de marketingautomationsoftware van Act-on kun je veel marketingactivteiten en processen automatiseren. Hiermee halen marketeers het beste uit hun werk. Met Act-On kunnen betere zakelijke resultaten gerealiseerd worden en kan er meer waarde gehaald worden uit de klantenlifetime.

Bij Marketing Guys krijgen we regelmatig de vraag van bedrijven om te helpen bij het bepalen van hun marketingstrategie en KPI’s. Tijdens een brainstorm bepalen we aan de hand van een stappenplan welke doelstellingen voor jouw organisatie belangrijk zijn en hoe we dit kunnen omzetten in haalbare KPI’s. Wil je meer weten over wat wij voor je kunnen betekenen? Neem gerust contact op.

Whitepaper

Wil je zelf alvast aan de gang gaan met je eigen marketingplan? In de whitepaper wordt je meegenomen in de reis richting een concreet plan, dat meteen inzetbaar is. Vraag hieronder de gratis whitepaper aan en je ontvangt hem binnen enkele minuten in je mailbox.

Deel deze blog