In Blogs | De laatste marketingontwikkelingen, Social Media

 

Meer likes op Instagram met een hashtag-app

Af en toe moet je eens wat proberen om zelf te ervaren of het werkt en zo te kunnen bepalen of je het wel of niet adviseert aan klanten. Zo ook met het gebruik van een hashtag-tool voor het verkrijgen van meer likes op je Instagram posts. Wij gebruikten de afgelopen weken de app Hashtagger en hieronder wat meer info over de resulaten die we ermee kregen. De app is verkrijgbaar voor iOS en Android. Er zijn overigens vele vergelijkbare apps te vinden.

hashtagger

Werking van Hashtagger en vergelijkbare apps

Het principe van deze apps is eenvoudig. Je verzint een hashtag die bij de afbeelding past die je op Instagram wilt posten en voert deze in in de app. De app genereert vervolgens een hele lijst met hashtags die enerzijds bij het thema passen en anderzijds populair zijn op Instagram op dit moment. Hierdoor creëer je veel meer zichtbaarheid en dus ook meer likes op je foto’s en volgers op je account. Je kunt de hashtags die de app genereert direct uploaden met je foto maar het werkt net zo goed als je het na het uploaden onder de foto plakt als reactie. Dat ziet er wat beter uit omdat niet iedereen die hashtags dan in zijn of haar timeline voorbij ziet komen. Je kunt maximaal 30 hashtags plaatsen bij je berichten op Instagram.

Onze ervaring met Hashtagger

Zoals gezegd hebben we de app een week of 2 gebruikt de afgelopen maand. De resultaten zijn echt verbluffend als je kijkt naar het aantal likes dat je op de foto’s krijgt. Wij hadden een aantal foto’s dat meer dan 200 likes kreeg, ondanks het feit dat we zelf maar rond de 400 volgers hadden:

Wat ons wel opvalt is dat de likes vooral vanuit de VS komen en dat de kwaliteit van de likers niet altijd goed is. Er zijn veel partijen die geautomatiseerd liken. Voor je uitstraling kan het dus wel wat doen maar of het je op termijn wat oplevert is sterk de vraag. Het viel ons bovendien op dat we er veel likers bij hebben gekregen in de afgelopen weken. Ook daar is het zo dat wanneer je even stopt met het plaatsen van foto’s met de hashtags het aanatl volgers direct ook weer afneemt. Duurzame volgers bouw je er zeker niet mee op.

Hashtag-apps. Wel of niet doen?

Zoals hierboven beschreven geeft het het op korte termijn een boost maar is het niet echt duurzaam voor de lange termijn. Ons advies is dus om je te richten op kwalitatief goede posts en alleen de relevante hashtags te gebruiken. Daarmee bouw je een solide reputatie op en krijg je een duurzame relatie met je volgers.

Wil je altijd op de hoogte zijn van ons laatste nieuws? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief:

Deze blog is geschreven door Elias Crum, online strateeg en oprichter van Marketing Guys.

Deel deze blog