In Blogs | De laatste marketingontwikkelingen, Conversie optimalisatie, Online marketing strategie

Meer leads voor IT dienstverleners deel 2: nieuwsbriefaanmeldingen verkrijgen


De komende maanden staat het thema IT-dienstverlening bij Marketing Guys centraal. In deel 1 van deze blogreeks schreven we al hoe je een lunch en learn kunt organiseren in vijf stappen. In deze blog geven we je handvatten om ervoor te zorgen dat je een breder publiek kunt aanspreken door middel van het vergroten van je nieuwsbriefbestand.

E-mailmarketing en conversie optimalisatie

E-mailmarketing is nog steeds een van de meest krachtige online marketingtools. Met e-mailmarketing kun je gericht je doelgroep aanspreken en kun je ervoor zorgen dat koude leads weer warm worden. Om een nieuwsbrief optimaal te laten presteren hangt af van verschillende factoren. In dit proces overlappen e-mailmarketing en conversie optimalisatie elkaar deels. Blijven het aantal bezoekers achter vanuit je nieuwsbrief, dan doe je er verstandig aan om te gaan A/B-testen voor een beter resultaat. Je kunt dan gaan testen met verschillende call-to-actions-, een ander onderwerp of je maakt twee verschillende versies van je nieuwsbrief. Testen is essentieel om het optimale resultaat uit je nieuwsbrief of andere online marketing activiteiten te halen.

Probeer je bezoekers te voorzien van de juiste informatie

Als marketing automation en e-mailmarketing specialist, weten wij bij Marketing Guys als geen ander hoe je een nieuwsbrief optimaal kunt laten presteren. Een van de meest gestelde vragen bij e-mailmarketing is: hoe kunnen we ons nieuwsbriefbestand vergroten? Deze vraag is niet altijd even makkelijk te beantwoorden, omdat de benadering per klant verschilt. Allereerst wil je dat een bezoeker landt op een pagina die aan zijn of haar behoefte voldoet. Het is hierbij ook belangrijk om te weten in welke fase van de customer journey de klant zich bevindt. Zit de bezoeker in een informatiefase of bevindt de bezoeker zich al veel verder richting de aankoopfase. Indien je je nieuwsbriefabonnees wilt vergroten met potentiële leads, dan moet er een prominente nieuwsbrief aanmelding mogelijkheid zijn. Een pop-up kan hierin het verschil maken.

Nieuwsbriefbestand vergroten: gebruik een pop-up

Veel mensen krijgen de kriebels bij het zien of horen van een pop-up, want een pop-up is irritant en een reactie als: “ik klik een pop-up meteen weg”, hoor je vaak. Een pop-up is echter een heel goed middel om je nieuwsbriefbestand te vergroten, mits je het goed toepast. Iemand die met interesse jouw website bekijkt of aandachtig content op jouw blog leest, dat is een ideale groep. Een pop-up laat je niet direct in beeld verschijnen, maar dit doe je geleidelijk. Bijvoorbeeld: na 30 seconden of na 75% van de pagina bekeken. Bij Marketing Guys hadden we ook de wens om meer nieuwsbriefabonnees te krijgen en daarom zijn we begin maart een pop-up gaan gebruiken op onze blogberichten. Het resultaat was verbluffend. In twee maanden tijd hebben we meer nieuwsbriefabonnees erbij gekregen dan de acht maanden ervoor. Zie de grafiek hieronder:

ICT organisatie en meer leads nodig? Vraag ons om hulp.

Marketing Guys werkt al jaren voor allerlei ICT organisaties en helpt hen in het verkrijgen van meer leads. Daarbij denken we strategisch mee en helpen we met de tactische implementatie. Van marketing automation tot conversie optimalisatie, van strategie tot dashboarding. Wij zijn je collega specialisten op afstand. Meer weten? Neem dan vrijblijvend contact met ons via het contactformulier of bel ons op 033-7370250.

Deze blog is geschreven door Michiel van Altena,.