In Advertising, Blogs | De laatste marketingontwikkelingen

 

Meer leads voor IT dienstverleners deel 3: effectieve retargeting op 4 manieren

Iedereen kent de mogelijkheden van retargeting (soms ook wel remarketing genoemd). De banners die je overal op ziet duiken nadat je bij een online retailer een product hebt bekeken, maar niet hebt besteld. Retargeting is uiterst effectief. Zowel clicks die toenemen als kosten per click die afnemen zijn hier een gevolg van. Een aantal casestudies vind je hier. Een voorbeeld hieronder van modemerk Van Gils op de website van het AD:

effectieve retargeting

Ook in B2B online marketing kan retargeting heel succesvol zijn. Omdat er steeds meer vormen van deze vorm van adverteren zijn geven we hieronder 4 manieren waarop IT bedrijven en andere B2B marketeers retargeting slim kunnen inzetten.

Methode 1: Traditionele retargeting

De traditionele vorm van retargeting – via het remarketing netwerk van Google of retargeting netwerken zoals die van Adcrowd of Platform 161 – is vrij eenvoudig op te zetten en start met een aantal banners (ca. 12) waarin je de juiste call-to-action gebruikt om bezoekers van je site terug te krijgen naar je website. Denk aan het bieden van een whitepaper, gratis demo, korting óf een webinar waar bezoekers zich voor in kunnen schrijven. Een voorbeeld van Google zelf op de site van IEX:

traditionele retargeting

 

Methode 2: Retargeting via social media

Een andere eenvoudige methode is de retargeting van B2B bezoekers op sociale netwerken zoals Facebook en LinkedIn. Bezoekers van je site die niet geconverteerd zijn bereik je via hun eigen timeline:

retargeting social media

Methode 3: Retargeting op basis van geo-locatie

Een minder bekende, maar zeker zeer effectieve manier van het bereiken van je B2B doelgroep is middels geo-targeting (een vorm van programmatic buying). Hiermee kun je bijvoorbeeld bezoekers van een beurs targeten in hun apps op het moment dat ze zich op de beurs bevinden. Daarna kun je ze een maand lang retargeten via hun mobiel. Een zeer goede manier dus als jouw doelgroep zich op een fysieke locatie bevindt:retargeting geo locatie

Methode 4: Retargeting via e-mail

E-mailmarketing is uiterst effectief. Wat nou als je nieuwsbrieflezers óók nog eens kunt bereiken via retargeting? Dit werkt middels een image pixel die je in de mailcampagnes meeneemt. De ontvanger ziet deze pixel niet, maar het biedt jou als marketeer wél de mogelijkheid om op verschillende websites jouw banner aan een doelgroep te laten zien waarvan je weet dat je middels e-mail al top-of-mind bent. Uiterst effectief is onze ervaring!

IT of B2B marketeer en op zoek naar meer leads? Neem contact met ons op!

Marketing Guys werkt al jaren voor allerlei ICT organisaties en helpt hen in het verkrijgen van meer leads. Daarbij denken we strategisch mee en helpen we met de tactische implementatie. Van marketing automation tot conversie optimalisatie, van strategie tot dashboarding. Wij zijn je collega specialisten op afstand. Meer weten? Neem dan vrijblijvend contact met ons via het contactformulier of bel ons op 033-7370250.

Deel deze blog