In Blogs | De laatste marketingontwikkelingen, Conversie optimalisatie, Marketing Technology

Meer conversie in B2B door deze 2 Netflix tactieken toe te passen

Kopers in B2B zijn ook gewoon consumenten, net zoals jij en ik. En consumenten zijn online verwend door content die beschikbaar is wanneer ze dat willen. Denk eens aan de Netflix interface en de mailtjes die je vanuit hen krijgt. Je hebt een druk leven en hebt geen tijd om eindeloos via de TV gids (al dan niet online) op zoek te gaan naar een film of serie die je wilt bekijken. Misschien heb je het nog niet eens gemerkt maar het algoritme van Netflix toont je automatisch films die je interessant vindt. Daarnaast krijg je wekelijks een e-mail met suggesties. Meer conversies willen we ook in B2B. Waarom hebben we die aanpak in B2b nog niet dan?

Hogere B2B conversie door inzet dynamische content in e-mails

Waarschijnlijk stuur je wel een periodieke nieuwsbrief vanuit je bedrijf. Zoals het Netflix voorbeeld ook aangeeft, is niet iedere ontvanger van je nieuwsbrief in alle onderwerpen geïnteresseerd. Middels de inzet van dynamische content in je e-mails op basis van interesse kun je de open en click rates drastisch verhogen. Die interesses leg je vast door het click- en surfgedrag van mensen op je website en eerdere e-mails. Dit kun je realiseren door de inzet van marketing automation op je website (bijvoorbeeld Act-On). Onze ervaring leert dat je veel meer conversies uit deze mails haalt dan uit generieke e-mails. Denk hierbij aan open rates van >60% en clickrates van >20%. Een voorbeeld van resultaten van zo’n gesegmenteerde e-mail:

Hogere B2B conversie door inzet dynamische content op je website

Ook in B2B kun je de bezoeker voorzien van relevante informatie op je website. Hiermee krijg je conversies die wel tot 20% hoger zijn. Denk bijvoorbeeld aan het tonen van informatie op basis van een regio of stad. Je ziet bijvoorbeeld automatisch foto’s vanuit je regio op de website waardoor herkenning wordt gecreëerd. Of je ziet dat een bezoeker vanuit een bepaalde branche komt omdat hij op bepaalde Google Ads heeft geklikt, danwel een IP gebruikt wat je herkent. Zulke personalisatie kun je bijvoorbeeld realiseren met de inzet van Unless of Klue. Een andere manier van personaliseren kun je realiseren door het gedrag van je bezoeker op de site te volgen of bijvoorbeeld je CRM of marketing automation oplossing te koppelen. Door deze data te gebruiken kun je bezoekers echt persoonlijker benaderen. Dit kun je op je site integreren met de inzet van Evergage. Vergelijk het met je ervaring als je Bol.com bezoekt. Daar krijg je ook een eigen omgeving, afgestemd op je behoeften. Dat is dus in B2B ook goed realiseerbaar en zorgt voor meer conversies.

Bekijk hier de video met de uitleg vanuit Evergage:

Meer conversies realiseren voor je B2B marketing?

Deze blog is geschreven door Elias Crum van Marketing Guys. Wil je meer weten over de mogelijkheden om meer conversies voor jouw organisatie? Neem dan contact met Elias op via 033-7370250 of nog beter: plan direct een online afspraak van 30 minuten in met Elias op het moment dat het jou uitkomt (klik hier)!