Marketing Technology Day 2017 Amersfoort: een groot succes!

Afgelopen dinsdag 7 november was het eindelijk zover: de eerste Marketing Technology Day (MTD) in Amersfoort. En zoals Ivo Niehe het altijd prachtig weet te zeggen: het was unaniem een belachelijk groot succes! Vanaf 12 uur stroomden de mensen Leerhotel Het Klooster binnen, nadat ze bij de voordeur verbaasd keken naar de eerste vliegende auto ter wereld, de PAL-V, die pal naast de ingang stond geparkeerd. En ja mensen, hij kan echt vliegen!

De eerste vliegende auto, de PAL-V

Een goede binnenkomer

Dankzij goed voorbereidend werk van onze projectmanager Janet en met de enorme inzet van de studenten van het Leerhotel, onder de bezielende leiding van onze Sales Consultant Annemarie, had iedereen snel zijn of haar naam om de nek hangen en wisten ze precies waar ze moesten zijn. Na binnenkomst kreeg iedereen iets te drinken en er lagen heerlijke luxe broodjes klaar. Er waren zelfs kroketten. Complimenten aan de kok van het Leerhotel.

Tijd om naar de grote (Kerk)zaal te gaan. Daar gaf Janet via het grote podium even de huishoudelijke puntjes door om vervolgens de microfoon door te geven aan inspirator Ben Hendrix. Hij vertelde de zaal zeer gepassioneerd over zijn levensreis, zijn familie en de reis die hij daarin maakte om via deze weg de zaal te laten weten hoe hij Elias Crum kent en waarom hij graag voor Elias de MTD aan elkaar kletst. Vervolgens gaf hij de microfoon weer door aan hem.

De start van MTD 2017

Elias heette alle gasten en sprekers welkom. Aan zijn gelaatsuitdrukking was duidelijk te zien dat hij genoot, en terecht! Waar we aanvankelijk hoopten dat er 100 man op af zouden komen, bleken er bijna 150 man in de zaal te zitten. Er bleef geen stoel onbezet. En nadat hij de medewerkers van Marketing Guys bedankte voor hun inzet om deze dag zo geslaagd te maken, gaf hij het woord aan de man die zijn dromen waarmaakte, Marco van den Bosch, Directeur Marketing & Sales bij Pal-V. Een bevlogen verhaal volgde over het nastreven van dromen en doorzetten dat uiteindelijk zal resulteren in het opleveren van de eerste vliegende auto’s overal ter wereld in januari 2018.

Marketing Automation en Act-On

Daarna was het de beurt aan Jenny Beibl, Marketing Automation specialist van Act-On. Zij legde de zaal het belang uit van Marketing Automation en wat er op dit moment allemaal mogelijk is met Marketing Technology, Machine Learning en Artificial Intelligence. Een strak verhaal, met veel humor en in prachtig Engels (je kon haast niet horen dat ze Duitse is), zo waren de reacties van de luisteraars. Tijd voor een korte pauze om te netwerken en een drankje te nuttigen.

Binnenkomst bij MTD 2017

Break-out ronde 1

In één van de zalen in het Leerhotel, genaamd Hubertus, vertelde Ernst Peter Tamminga, CEO van XCESS expertise center, gepassioneerd over ‘the next step in Marketing Automation: Connect your CRM’. Hij gaf duidelijk aan dat ondanks het feit dat alle softwareleveranciers zeggen dat het koppelen met je CRM eenvoudig is, er toch iets meer bij komt kijken. Dat maakte hij heel begrijpelijk met voorbeelden uit de praktijk.

In de grote zaal, de Kerkzaal, mocht onze eigen Mark een flink aantal mensen, hij bleek populair, vertellen over het succesvol inzetten van Lead Nurturing. Ondertussen in de Gastenzaal stond Robert Rebergen, Managing partner bij e-Village, de mensen in zijn zaal te enthousiasmeren over de slimme inzet van e-mailmarketing 2.0 bij het bedrijf Drukwerkdeal.

Presentatie van Mark van Horik

De tweede ronde

Vervolgens ging iedereen op zoek naar de zaal waar ze voor de volgende ronde moesten zijn. Hierbij werden ze keurig geholpen door onze dames in het zwart met een rode sjaal en onze mannen met rode bretels. In de gastenzaal mocht Jenny van Act-On de mensen in haar zaal verblijden met een verhaal over Advanced Social Media in B2B. Ook de populariteit van Jenny bleek groot.

De inzet van chat in Sales en Service was het onderwerp waarover in de Kerkzaal driftig werd gesproken. Nick Blom, Managing Director van LiveChat Service liet vele succesverhalen voorbijkomen over dit onderwerp terwijl vele gasten aandachtig luisterden. De Hubertuszaal werd gevuld door mensen die de ins en outs wilden weten van het implementeren van Marketing Automation. Mir Verkaaik en Lisa da Licho van The Datacenter Group vertelden enthousiast hoe dit bij hen is verlopen, welke valkuilen er zijn en welke resultaten het op kan leveren.

Breakout nummer 3

Even snel een drankje doen en op naar ronde drie. Enthousiast werden de verhalen gedeeld over wat iedereen zojuist in de verschillende zalen had gehoord. Ook de catering draaide op volle toeren. Langzaam stroomden de zalen weer vol voor de derde en laatste breakout sessie waar in de Kerkzaal Tom Hooijer, datamanager bij Goud Uberconnected en Levi Witbaard, marketing Jedi bij Obi4wan alles uit de doeken deden over de rol van data in service en social content.

En daar was onze Mark weer. In de Hubertuszaal inspireerde hij op eigen unieke wijze de overgevulde zaal. Het onderwerp was GDPR of zoals de Hollanders zeggen; AVG. Hij werd juridisch bijgestaan in zijn verhaal door Advocatenkantoor Vondst, in de persoon van Herwin Roerdink. En Mark zou Mark niet zijn als hij niet ruimschoots de tijd nam om zijn verhaal kracht bij te zetten. De luisteraars kregen ook nog een cadeautje in de vorm van een handige checklist om klaar te zijn voor de invoering van GDPR.

Volle zalen tijdens de Marketing Technology Day

Dashboarding via Skype

Ondertussen liet in de Gastenzaal de technologie het heel even afweten, want daar zou onze spreker Igor Jurgens van Klipfolio via Skype zijn verhaal brengen, maar de internetverbinding had er even geen zin in. Na veel kunst en vliegwerk van onze eigen Michiel en de technische dienst van het Leerhotel lukte het uiteindelijk toch om de gasten alles te vertellen over Dashboarding. Een sterk staaltje improvisatie!

Zo langzamerhand kregen de gasten (en ook de organisatie) wel trek in een hapje en een drankje, dus na de derde ronde mocht iedereen in de Kerkzaal luisteren naar Ben en Elias, die de zeer geslaagde dag nog even prettig samenvatten. Op naar de bar om met zijn allen na te praten, te netwerken en de – ook hier weer keurig verzorgde en heerlijk smakende – borrelhapjes te nuttigen. De organisatie kreeg compliment na compliment, de vliegende auto had merkbaar indruk gemaakt en ook het belang van Marketing Technology was duidelijk overgekomen bij iedereen. Een zeer geslaagde dag, die om 19:00 uur zijn einde vond. De conclusie? Volgend jaar absoluut weer!

afsluitende tekst na een geslaagde dag

Marketing Technology Day gemist?

Heb je de MTD gemist? Ben je geïnteresseerd in wat er allemaal verteld is? Download dan hier de presentaties of maak een afspraak met ons, dan praten we je graag bij.

Deel deze blog