In Blogs | De laatste marketingontwikkelingen

Marketing Automation voor PAL-V, de eerste vliegende auto

Marketing Guys verzorgt de marketing technology voor PAL-V, de eerste vliegende auto ter wereld, waarover je meer kunt lezen in onze eerdere blog. Deze week werd de PAL-V officieel geïntroduceerd op in Genève. Uiteraard waren wij daarbij en hebben we PAL-V gefeliciteerd met dit succes. In een kort interview delen zij hun ervaringen met online marketing, lichten ze de rol van marketing automation toe en geven ze aan hoe de samenwerking met Marketing Guys is gelopen. Collega’s Mathijs van der Hurk en Thomas Sonneveld waren op de stand van PAL-V.

PAL-V: de eerste vliegende auto officieel geïntroduceerd!

De binnenkomst bij de 88e Geneva International Motor Show was gelijk al spectaculair. Duizenden lampen die vanaf 40 meter hoogte honderden gloednieuwe auto’s van de nodige glinsteringen voorzagen. Door het spektakel vergaten we bijna waarom we eigenlijk op de motorshow in Genève waren. Dit besef was echter meteen weer terug toen we de indrukwekkende stand van PAL-V zagen. De reden dat we ‘s ochtends vroeg naar Genève vlogen, was om de eerste commerciële vliegende auto in levenden lijve te zien schitteren en het team erachter te interviewen over hun ervaringen met de inzet van Marketing Automation.

PAL-V duidelijk in de schijnwerpers

De exclusiviteit spatte er bij de booth van PAL-V af. Bij binnenkomst in Hal 1 steeg hij werkelijk boven alle andere stands uit. Nadat we de pilotenoutfits van de PAL-V collega’s op de beursvloer hadden bewonderd, meldden we ons bij de gastvrouw, die direct een knappe eerste schifting tussen fans en potentiële kopers maakte. We werden naar de 15 meter brede lounge verwezen waar we een afspraak hadden met Joris Wolters, marketingmanager bij PAL-V. Het VIP-gevoel van deze afgezonderde lounge was duidelijk merkbaar en werd groter naarmate we langer bij de stand van PAL-V verbleven.

Joris en Marco van den Bosch (CCO) stonden ons graag te woord en vertelden over het succes van de motorshow en de vele dagen en nachten werk die erin zaten. Het gebrek aan een sociaal leven heeft hun spraakzaamheid geen kwaad gedaan want het interview dat we vervolgens met ze hadden, verliep gesmeerd!

Marketing Automation maakt het verschil!

Uit het interview blijkt dat voor een luxary brand in de automotive branche segmentatie en een persoonlijke benadering extra belangrijk zijn. Door de enorme publiciteit die PAL-V krijgt is het van belang dat er onderscheid kan worden gemaakt tussen fans en potentiële kopers. Samen met PAL-V hebben we in een aantal strategische sessies het ideale koopprofiel (de persona) gedefinieerd. Daarop richten we ons momenteel. Eén van de belangrijkste eigenschappen van een potentiële koper is dat ze voldoende budget hebben en laat dat nou net de mensen zijn die over het algemeen voorzichtiger omgaan met hun persoonlijke data.

Een grote uitdaging is daarom de juiste vragen te stellen, op het juiste moment, aan de juiste persoon. Dit gebruik je vervolgens om relevante content op een gepersonaliseerde manier aan te bieden. Een uitdaging die Marketing Guys samen met PAL-V is aangegaan door Marketing Automation te implementeren.

Ben je benieuwd naar PAL-V, bekijk hier de website. Wil je meer weten over marketing automation en technology? Bekijk dan eens de mogelijkheden op onze site, download 1 van de klantcases of neem contact met ons op voor het maken van een vrijblijvende afspraak! Dat kan via 033-7370250 of via ons online contactformulier.

Kom naar de gratis lunch & learn over marketing automation

Een uitgelezen mogelijkheid om eens over de mogelijkheden van marketing automation te discussiëren en een live demo van de mogelijkheden te zien is door het bijwonen van een gratis lunch & learn. Meer info vind je hier: https://marketingguys.nl/workshop-events/online-marketing-en-leadgeneratiesoftware/

Deel deze blog