In Blogs | De laatste marketingontwikkelingen

 

Marketing automation (whitepaper): van anonieme bezoeker naar loyale klant

Het streven van elke marketeer is om inzicht te krijgen in de reis van de klant. Met deze kennis is het mogelijk om jouw online marketing te optimaliseren. Ken jij de online bewegingen, oftewel de ‘digital body language’, van je potentiële klant? Marketing automation biedt een concreet antwoord op deze vraag. Want met marketing automationsoftware anticipeer je op de bewegingen van een potentiële klant en creëer je kansen die eerder niet zichtbaar waren. Een automationplatform geeft je inzicht in het transformatieproces: van anonieme bezoeker naar loyale klant.

Stel de onderstaande vragen aan jezelf en/of collega’s om erachter te komen of jouw organisatie klaar is voor marketing automation: een keuze die voor elke klantgecentreerde organisatie vroeg of laat onvermijdelijk is.

Download de whitepaper: Wat is marketing automation?

Formulier om whitepaper 'Wat is marketing automation?' te downloaden.

Ken je de volledige klantreis van jouw doelklant?

Welk pad wordt bewandeld door je doelklant? Waarschijnlijk kan je salesafdeling haarfijn uitleggen hoe de reis verloopt. Automationsoftware voegt hier echter meer inzicht aan toe door werkelijke data te verzamelen. Zelfs als potentiële klanten anoniem de website bezoeken, kan er met terugwerkende kracht bekeken worden welke stappen zij ondernomen hebben tijdens de anonieme fase.

Welke content- en kanaalcombinatie zorgt voor kwalitatieve leads?

Welke combinaties van kanaal en content leveren loyale klanten op? Marketing automation is een interactief dashboard voor jouw marketing-touchpoints. Anticipeer op de verkregen inzichten en concentreer op kanaal- en contentcombinaties die zichtbare resultaten boeken. In combinatie met CRM kan marketing automation ook een closed loop report produceren: welke anonieme prospects zijn uiteindelijk klant geworden, en welke omzet is hieraan gekoppeld?

Van anonieme bezoeker naar loyale klant met marketing automation

Hoe vermijd je koude acquisitie?

Koude acquisitie is niet meer nodig omdat je salescollega’s weten wie ‘warm’ zijn voor de koop. Via automationsoftware worden er sales alerts ingesteld op basis van profiel- en gedragskarakteristieken: denk aan functietitel of leadscore. Bespaar tijd en word als marketing- en salesafdeling relevant voor je potentiële klant.

Hulp nodig met marketing automation?

Wil jij weten wat marketing automation kan opleveren voor jouw bedrijf? Download de whitepaper: ‘Wat is marketing automation en wat levert het op?’ en neem contact met ons op voor een advies op maat.

Download de whitepaper: Wat is marketing automation?

Formulier om whitepaper 'Wat is marketing automation?' te downloaden.

Deel deze blog