In Blogs | De laatste marketingontwikkelingen

 

Locatie-extensies weergeven in AdWords advertentie

In Google AdWords is het mogelijk om je bedrijfslocatie te weergeven in de advertentie. Met locatie-extensies kun je de potentiële klanten direct verwijzen naar de fysieke locatie van je bedrijf of winkel. Hiermee kun je de klant triggeren om de fysieke locatie te bezoeken, zie het als een visitekaartje. De klikfrequentie van advertenties met locatie-extensies ligt gemiddeld 10% hoger dan die van advertenties zonder locatie-extensies.

Voorbeeld advertentie met locatie-extensie

Stel dat je een kapperszaak hebt in het centrum van Amersfoort. Met locatie-extensies krijgt de klant die in de buurt van jouw zaak een kapper zoekt, jouw advertentie én de routebeschrijving naar je zaak te zien. Vervolgens kan de klant naar jouw zaak gaan om de kappersbehandeling te krijgen.

Wat zijn de mogelijkheden van advertenties met een locatie-extensie?

De locatie-extensies worden zowel op computers als mobiele apparaten weergegeven. Op computers worden het adres en het telefoonnummer van je bedrijf vermeld onder de advertentie (zie afbeelding hieronder).

locatie extensies

Op mobiele apparaten bevatten de extensies een link van de routebeschrijving naar jouw bedrijf, waar vervolgens naar genavigeerd kan worden. Hiervoor moeten uiteraard wel de locatievoorzieningen op het mobiele apparaat ingeschakeld zijn. Als de klant zoals hierboven genoemd op zoek naar een kapper is in de buurt van jouw zaak, dan kan hij via de locatie-extensie navigeren naar de kapperszaak.

Gratis AdWords Scan

Ben je zelf bezig met AdWords en wil je graag een analyse van je campagne? Neem contact met ons op via 033-7370250 of het contactformulier:

Deze blog is geschreven door Elias Crum, oprichter van Marketing Guys.

Deel deze blog