In Advertising, Blogs | De laatste marketingontwikkelingen, Online marketing strategie

LinkedIn Website Demographics: meer inzicht in je websitebezoekers

De afgelopen maand heeft LinkedIn een erg waardevolle marketing technology tool toegevoegd aan haar portfolio: LinkedIn Website Demographics. De tool geeft erg veel inzicht in de bezoekers van je website of een specifieke landingspagina op basis van de achterliggende LinkedIn profielen. Hiermee krijg je waardevolle data over bijvoorbeeld bedrijven die je site bezoeken, functies van bezoekers en de bedrijfsgrootte van je bezoekers. Super waardevol om bijvoorbeeld te zien of de content van je site aansluit bij de doelgroep. De Website Demographics zijn momenteel gratis te gebruiken! Wij hebben de tool inmiddels een paar weken live staan en delen de inzichten graag met je in deze blog.

LinkedIn Website Demographics installeren

Via de LinkedIn Advertising pagina selecteer je je bedrijfspagina:

Vervolgens kies je in het menu de 2e optie ‘Website Demographics’.  Als je dit de eerste keer doet krijg je de mogelijkheid verschillende pagina’s aan te maken die je wilt tracken. Via de optie ‘Account Assets’ en daarin de keuze ‘Matched Audiences’ kun je daarna extra pagina’s aanmaken die je gaat volgen.

Je krijgt daaropvolgend een tag die je via Google Tag Manager eenvoudig in je website kunt installeren. Als je de tag hebt geïnstalleerd zal LinkedIn de data gaan verzamelen op basis van de bezoekers en hun achterliggende LinkedIn profielen. Let op: LinkedIn verzamelt eerst de gegevens van minimaal 300 bezoekers met een LinkedIn profiel voordat je inzicht in de statistieken krijgt!

Waardevolle Marketing Technology van LinkedIn

Via je Google Analytics of een marketing automation oplossing krijg je vaak al inzicht over je bezoekers. Hierbij is het onze ervaring dat Google nogal globale info geeft en marketing automation juist heel specifiek, maar hiervoor moeten bezoekers wel bekend zijn in de software. De technologie van LinkedIn voegt hier juist hele waardevolle informatie aan toe. Zo krijg je bijvoorbeeld inzicht in de functies van de bezoekers van je site:

Omdat gebruikers van LinkedIn veel data over zichzelf bekend maken middels hun profiel krijg je ook inzicht in zaken als de bedrijfsgrootte, het niveau van bezoekers (junior, medior, senior, eigenaren van bedrijven etc.) en je krijgt zelfs de bedrijfsnamen van bezoekers te zien:

Meer weten over LinkedIn Website Demographics?

Bij Marketing Guys zijn we dagelijks bezig met de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van marketing technology. Op 7 november organiseren we bovendien Marketing Technology Day 2017 in Amersfoort. Hier hoor je alles over die nieuwste ontwikkelingen! Meer daarover lees je op:

Wij kunnen je natuurlijk ook helpen met de installatie van de LinkedIn Demographics en geven je graag advies over de andere mogelijkheden op het gebied van Marketing Technology. Meer weten? Bel ons op 033-7370250, vul het contactformulier in of schrijf je in op onze nieuwsbrief:

 

Nieuwsbriefaanmelding