In Blogs | De laatste marketingontwikkelingen, Marketing automation, Marketing Technology, Online marketing strategie

Klanten die zoeken naar jouw diensten vinden buiten je website met Bombora

Met marketing automation breng je heel actief de behoefte in kaart van bezoekers aan je website middels leadscoring. Hoe mooi zou het zijn als je in kaart kunt brengen welke organisaties actief op zoek zijn naar diensten buiten je eigen website? Dat kan nu middels de nieuwe dienst ‘Company Surge Analytics’ van Bombora. Een super gave ontwikkeling binnen het marketing technology speelveld!

Hoe werkt Bombora?

Bombora -de naam betekent overigens ‘golf’ in Aboriginal taal- werkt samen met bijna 4000 websites met content op allerlei vlakken. Op die sites wordt bijgehouden welke topics door verschillende bedrijven actief worden bekeken, denk hierbij aan blogs, nieuwsartikelen en downloads. De data wordt verzameld bij Bombora en op interessegebied gegroepeerd. Hierdoor is dus inzichtelijk dat een organisatie geïnteresseerd is in een bepaald onderwerp. De mate van interesse wordt weergegeven op een schaal van 0-100, een beetje vergelijkbaar met leadscoring binnen marketing automation dus. Bombora geeft vervolgens aan dat een score van boven de 60 interessant is om te benaderen als lead. Dat benaderen doe je door middel van email of adverteren. Je weet nu dus bijvoorbeeld dat organisatie X een score heeft van 75 op interessegebied Y. Hierdoor breng je je zoektocht naar nieuwe klanten terug naar een groep die echt geinteresseerd is, schematisch ziet dit er als volgt uit:

 

Ultieme Account Based Marketing (ABM) door koppeling Marketo aan Bombora

Zoals hierboven beschreven zorgt Bombora ervoor dat je het inzicht hebt in de actief zoekende doelgroep. Deze doelgroep kun je daarna super gericht gaan benaderen op 2 mogelijkheden. Een integratie met Marketo marketing automation zorgt ervoor dat je hiermee de ultieme ABM aanpak neerzet. Deze oplossing heet Company Surge for Marketo. Het werkt als volgt:

  • Door de integratie met het e-mailplatform van Marketo kun je op basis van de Bombora data een gerichte segmentatie van je database doen op basis van actieve interesse en bovendien de e-mails relevant vullen met de juiste content op basis van het zoekgedrag;
  • Door de integratie met Marketo en de advertentie mogelijkheden op LinkedIn en Facebook kun je hierdoor gerichte segmenten voor je Ads op die platforms aanmaken. Dit stelt je in staat de juiste content op het juiste moment aan de juiste beslissers binnen de gesegmenteerde organisaties te tonen!

Een korte video uitleg van deze integratie:

 

Aan de slag met Bombora en Marketo?

Bij Marketing Guys zijn we partner van zowel Marketo als Bombora. We helpen je daarom graag met de inzet van de platforms. Wil je meer weten? Bel ons op 033-7370250 voor een vrijblijvende afspraak of vraag direct een Marketo demo aan.

Deze blog is geschreven door Elias Crum, oprichter/eigenaar van Marketing Guys.

Deel deze blog