In Blogs | De laatste marketingontwikkelingen

 

Kan je met één e-mail al je segmenten aanspreken?

 

Dynamische content voor ieder segment

E-mail blasts met content die voor al je segmenten relevant moeten zijn. Een veelvoorkomend dilemma bij marketeers, want: welke content heeft prioriteit? De oplossing ligt vaak in het maken van concessies bij het schrijven van de inhoud, hiermee rekening houdend met de informatiebehoefte van het gehele e-mailbestand. Met de dynamische content modules van marketing automationpakketten zijn e-mail blasts verleden tijd.

Herken je segmenten

Met één e-mail al je segmenten aanspreken met op maat gemaakte content: het kan door middel van dynamische content. Om deze stap binnen je marketing te bereiken, is het van belang dat je deze segmenten herkent. Segmentatie binnen marketing automationsoftware kan op basis van verschillende factoren: profiel, lead score, tijd en online gedrag. Lees onze blog over het segmenteren in Act-On.

Stem content af op je segmenten

Zodra de leads en klanten opgedeeld zijn in logische segmenten, kun je per segment content creëren die relevant is voor iedere doelgroep. Denk aan een uitnodiging voor een event die alleen relevant is voor de marketingmanager en op dezelfde plek een whitepaper voor de informatiebehoefte van de IT-manager.

Dynamische content in de praktijk

In het onderstaande voorbeeld hebben we onze marketinglijst gesegmenteerd op basis van profiel. In dit geval sturen we een e-mail naar de IT-, marketing- en officemanager. Ieder profiel vraagt om andere inhoud. De IT-manager heeft interesse in technische details, de marketingmanager over de commerciële kwaliteiten van het product en de officemanager houdt zich bezig met een zorgeloze adoptie van het product. In marketing automationsoftware creëer je één e-mail die voor meerdere segmenten relevant is.

IT-Manager

Content voor de IT-manager

Marketingmanager

Content voor de marketing manager

Deel deze blog