In Blogs | De laatste marketingontwikkelingen, Bots

Exceptionele bedrijfsgroei? Zo doe je dat!

Marketing Guys was uitgenodigd om het Event HYPERGROWTH in Londen bij te wonen, dat werd georganiseerd door Drift. Met deze korte impressie die we van het event geven kom je erachter waarom de 500 aanwezige marketingprofessionals en leiders in online samen kwamen, en waar jij ook naar moet streven met je bedrijf om hypergroei te realiseren.

“We willen ondernemers en bedrijfsleiders samenbrengen die merken hebben gebouwd, movements hebben opgestart en manieren hebben gevonden om ongekende groei te ontgrendelen.”

“Discover your breakthrough”

Om het verhaal te vertellen van Hypergrowth en dit in een eeuwig veranderende marketingmarkt te realiseren heeft Drift alles uit de kast getrokken. Van Europees- en wereldkampioenen tot CEO’s, van Oscarwinnaars tot CMO’s en van Marketing Guru’s tot Next Level Entrepreneurs, de line-up was om van te snoepen. De indeling van de dag was zorgvuldig uitgedacht door Drift en dit resulteerde in een opbouw die je zelden ziet bij events:

Be – Inspire – Tell – Learn – Work – Adapt – Change – Risk

Be – Inspire – Tell

De eerste spreker is Victoria Pendleton, 7-voudig wereldkampioen en 2-voudig Olympisch kampioen baanwielrenner, Mount Everest bedwinger, nu Jockey en Go-get-everything-out-of-life’er. Ze zegt dat je jezelf moet zijn, dat je hiervoor de moed moet opbrengen om dit te doen, en dat je zelf je grootste drempel bent. Als je die stap hebt overwonnen kun je alles aan. Blijf altijd pushen en probeer alles uit het leven te halen. Ze inspireert hiermee een volle zaal mensen die bijna letterlijk aan haar lippen hangt.

Victoria Pendleton – Meervoudig kampioen baanwielrennen
“You can only do what you can do”

Ze maakt een uiterst relaxte indruk en vertelt dat het voor haar, en eigenlijk voor iedereen een vanzelfsprekendheid moet zijn dat je alles uit het leven en je baan haalt, en dat je de mogelijkheden moet grijpen die er op je pad komen. De toon is gezet, en het zaadje wat Victoria plant zorgt ervoor dat het publiek nog meer gefocust is de rest van de dag om er alles uit te halen. Geniale zet om met zo’n spreker te beginnen.

Met Charlotte Pearce (CEO Inkpact) en Amanda Hill (CMO Harrods) wordt de introductie gevolgd door nog twee echte powervrouwen. Ze leren ons de weg van persoonlijkheid, menselijkheid, creativiteit en storytelling te kiezen, omdat dit simpelweg de richting is waar de maatschappij heen beweegt.

Charlotte Pearce – CEO Inkpact

“Ik realiseerde me dat men in de digitale wereld een behoefte voelt naar persoonlijkheid, en deze zoekt. Niet: Wat doe je als bedrijf?, maar: Hoe weet je mij te bewegen? “

Charlotte schetst met een aantal anekdotes hoe belangrijk persoonlijk contact is met je klanten, en hoe je door simpelweg je aandacht daar naar uit te laten gaan in je productvoering enorme klantbinding kan bereiken, en daarmee hypergroei voor je business.

Amanda Hill – CMO Harrods
“The more complex and technological the world becomes, the more ‘human’ brands need to be. Be genuine, show vulnerability & show you care.”

Amanda is een verhalenverteller. Met haar ervaring van het produceren van film- en tv-programma’s weet ze als geen ander een publiek te bewegen. En dat is ook waar veel winst te behalen is. Je verhaal moet kloppen, boeien en blijven hangen. Ze vertelt dat creativiteit enorm belangrijk is, maar volgens een studie van Dr George Land voor NASA is het bijna niet meer te vinden in volwassenen. Amanda roept op om verhalen te gaan vertellen met je bedrijf, je product, want dat prikkelt de creativiteit en zorgt voor die empathische connectie met je klanten. Dát verhaal wordt gedeeld en dáár komt technologie dan weer bij kijken. Technologie is niet de reden dat mensen delen, maar is het middel dat de relatie faciliteert, zet het dus in op de juiste manier.

Learn – Work – Adapt

Hoe maak je de marketing van nu werkbaar? In een altijd veranderende marketing vertellen de volgende drie sprekers over de uitdagingen die ons wachten op gebied van kennis, werken aan onderscheid maken en het constant aanpassen van je product om voor te blijven in die mooie malle marketingmolen.

Ryan Deiss weet wat een supermarketeer is en weet wat deze moet kennen en kunnen. Hij overtuigt iedereen in het publiek van zijn gelijk, op een manier zoals alleen Amerikanen dat kunnen. Marketeers worden, of zijn eigenlijk al, de belangrijkste medewerkers van een bedrijf. Dat komt omdat ze bij alle aspecten van het bedrijf betrokken zijn.

Ryan Deiss DigitalMarketer.com – How to be a 10X Marketer
“I know you’re all a bunch of introverts, but talk to people, because that’s the most important thing you need to do as a marketer nowadays”.

Met een palet aan slides waarmee hij uitlegt wat een ‘10X Marketer’ is legt hij de vinger op de juiste plek van hoe je als CEO moet kijken naar je marketing mensen, hoe je als CMO te werk moet gaan om het perfecte team samen te stellen, en hoe je als onderdeel van dat team je onderscheid van de rest.

Hij geeft tips over waar je al deze kennis vandaan moet halen en wil dat je altijd blijft leren, want de markt is constant in beweging. Hij deelt een Readlist met daarin de boeken die voor hem als bijbels zijn geworden: https://www.digitalmarketer.com/blog/books-for-digital-marketers/

Als David Cancel samen met Brian Halligan het podium op komt veert het publiek op en begint luid te applaudisseren. Deze twee CEO’s zijn dé hoofdact van de dag te noemen, onder andere doordat Brian Halligan dit soort on stage interviews nooit doet, maar dat hij een uitzondering maakt voor David.

Het publiek merkt dit ook aan hoe onwennig hij in zijn stoel zit en verrassend veel prijsgeeft over de ontwikkelingen van Hubspot en de zaken waar ze tegenaan liepen over de afgelopen jaren. Hij heeft gemerkt dat het snel opschalen van je bedrijf niet zozeer het doen van alles is, maar juist te kiezen voor dat wat je écht wilt.

Brian Halligan – CEO HubSpot
“The trick to scaling isn’t about saying yes, it’s about saying no to a lot of things.“

Met de opmerking dat je geen technology disruptor policy moet najagen, maar een experience disruptor policy is hij op één lijn met Amanda Hill die we eerder zagen, en hij legt ons uit dat hij steeds meer geobsedeerd is met NPS (Net Promoter Score) waar hij in het verleden al zoveel over heeft gelobbyd. Marketing en Sales werken nog steeds, maar het meest belangrijke kanaal om je product te marketten is dóór je klanten. Het creëren van een “delightful end-to-end experience” is dé nieuwe manier om de markt te veroveren, in tegenstelling tot vroeger, waarbij degene met het beste product altijd won.

Tenslotte legt Peter Isaacson uit hoe sterk Account Based Marketing (ABM) via zijn product Demandbase is ten opzichte van traditionele ABM-marketing. Hij verklaart dat het ABM-gevecht niet op individualistisch niveau uitgevochten dient te worden, en dat dit concept zelfs eigenlijk hopeloos gefaald heeft. Via een manier die niet helemaal duidelijk wordt legt hij uit dat Demandbase is aangepast naar een product dat afdelingen van beslissingsbevoegden kan bereiken in de “Initial Research pool” of “Buying committee” hoe hij het noemt.

Peter Isaacson – CMO Demandbase
“Reach the buyers and influencers at the accounts that matter to your business, while they are at the beginning of their buyer’s journey”

 

Change – Risk

Sarah Kennedy, tot vorige week nog CMO van Marketo, maar nu door het samenkomen van Marketo en Adobe: VP Global Marketing Adobe Digital Experience, was ooit een basketbalster. En een goeie ook. Maar ze verprutste ooit een perfect seizoen met een vrije worp die ze miste. En juist dát moment heeft haar gemaakt tot wat ze nu is. Ze vertelt over uitdagingen of ‘groei’-pijnen die een CMO ondervindt en hoe je zo snel mogelijk het roer om kan draaien door je te concentreren op de juiste taken.

Sarah Kennedy – CMO Adobe Marketo
“No CMO is ever fired for justifiably going over budget, and no CMO is ever saved by coming in under”.

De grootste taak die een CMO heeft is volgens haar daarom Change Management. In 10 lessen neemt ze het publiek mee door haar key-momenten als CMO en hoe jij door deze adviezen ter harte te nemen ook een goede Change-manager wordt. Als een van de belangrijkste adviezen geeft ze mee dat je met je ‘wins’ niet je ‘losses’ kunt opvangen en dat je altijd door moet gaan met het doen van je baan. Hang niet achterover, maar ga door. Ook bij tegenslagen. Do. The. Job.

Na een opening met een superster waar het ging over moed, doorzettingsvermogen en doen waar je zin in hebt, verdient deze dag ook een afsluiter die net zo’n mooi persoonlijk verhaal heeft over passie, durf, en het nemen van risico’s.

Jimmy Chin – Klimmer, filmmaker en academy awardwinner
“We are often so focused on and scared about risking too much that we forget to think about the consequences of risking too little.”

Enter: Jimmy Chin, een jongen uit een geëmigreerd traditioneel Chinees gezin. Hij krijgt met de paplepel ingegoten dat hij vooral arts of advocaat moet worden. Maar dat wilde Jim helemaal niet! Hij nam een groot risico toen hij zijn ouders verliet om een klimmer te worden. Hij verhuisde naar Yosemite (het walhalla voor klimmers) en woonde er 7(!) jaar lang in z’n eigen auto tot groot verdriet van zijn moeder. Nu is hij een gevierd inspirator, verhalenverteller en Oscarwinnaar door de documentaire: Free Solo. Zijn boodschap: Neem risico als je iets wilt bereiken. Dit geldt voor ieder mens. Durf als ondernemer je nek uit te steken, probeer te doen wat niemand doet. Treed buiten je comfortzone, en je zult zien dat risico nemen het beste is wat je ooit kan doen.

Be courageous through being yourself

Inspire people with what thrives you as a human being and not wat moves you as a customer

Tell a story with your brand that’s creative, wild, new and you will win people’s hearts

Learn as much as you can, read books, talk to people and never stop

Work smart, create experiences, and focus on what really works.

Adapt to changes in the market, in your business, to stay ahead of the curve

Change is in your job, learn from failures and get stronger because of them

Take risks, go out of your comfort zone, only then you can climb and reach the top

Be – Inspire – Tell – Learn – Work – Adapt – Change – Risk

En door dit alles heen was er natuurlijk Drift, de grote spreekstalmeester, de conversation starter. David Cancel, zorgt met zijn uiterst relaxte indruk voor een ontspannen sfeer in de zaal. En dit terwijl hij op het punt staat een product te lanceren waarmee hij Drift vooruit de toekomst in schiet.

Video impressie HyperGrowth 2019

Meet The Future Of B2B Buying

Een onmiskenbare verschuiving is gebeurd: Video is de nummer 1 manier geworden waarop mensen tegenwoordig hun tijd online doorbrengen. Denk maar aan wat er in je leven aan de hand is: je bent de hele dag op Zoom-oproepen aan het surfen, scrol je door Instagramverhalen terwijl je wacht op een kopje koffie in de middag en kijk je ‘s avonds naar filmpjes op YouTube. Video is de wereld aan het opeten, en er is al een grote impact op B2B-aankopen.

Drift Video is vanaf 10-06-2019 beschikbaar voor IEDEREEN.

Video heeft de toekomst en zal uit zijn voegen gaan barsten de komende jaren. Met Drift Video blijft Drift ‘ahead of the curve’ en zorgt dat bedrijven nu middels Drift een nóg persoonlijkere aandacht kunnen hebben voor de prospects en bezoekers op hun sites. Bekijk het product op Drift.com/video of bel Marketing Guys voor meer informatie en de toepassingsmogelijkheden dit biedt.