In Blogs | De laatste marketingontwikkelingen, Conversie optimalisatie

Hoe maak je een goede landing page?

Er wordt door marketeers veel aandacht gegeven aan de juiste media en middelen om klanten te bereiken. Hierbij wordt veel geïnvesteerd in bijvoorbeeld Banners, Google Adwords, SEO en advertenties op social networks. Alles om de bezoeker zover te krijgen via een klik op een website te krijgen. En dan…..? Dan is het belangrijk om de bezoeker zover te krijgen om een actie te ondernemen. Doet de bezoeker dat niet dan is de investering in voorgaande middelen niet te rechtvaardigen! In dit artikel een aantal voorbeelden en tips voor effectieve landingspagina’s.

Tips voor landingspages

  • Zet een helder doel: zonder een helder doel is een landingspage bij voorbaat mislukt. Een aantal doelen die een landingspage normaal gesproken kan hebben:
  1. het registreren van klanten
  2. het verkrijgen van een juist bezoekersprofiel van de bezoeker ivm toekomstige acties
  3. het uitleggen van mogelijke vragen van een bezoeker
  4. het communiceren van de merk waarden van het bedrijf
  5. het sturen van de bezoeker naar de juiste verkoopkanalen indien hij niet op de landingspage kan bestellen
  • Weet wie je doelgroep is: indien je weet wie je doelgroep is (het liefst op basis van een Persona, zie ook http://www.buyerpersona.com/) is het mogelijk om de inhoud van de site af te stemmen op de lezer. Immers
  • Maak waar wat je belooft: indien je in een advertentie die naar een landingspage leidt een belofte doet (bijvoorbeeld ‘goedkoop’, ‘gratis’, ‘nieuw’, ‘meest uitgebreide assortiment’) is het van belang deze belofte ook na te komen! Stem de inhoud daar dus op af.
  • Een beeld zegt meer dan 1000 woorden: ook voor landingspages geldt dat de tekst liefst beperkt blijft en met beelden (plaatjes, video of foto’s) gewerkt wordt. Stem deze ook weer af op de doelgroep.
  • Creëer calls to action: u wilt de bezoeker bewegen to het doen van een actie. Het is dus van belang om de zgn. calls to action te integreren, bijvoorbeeld: vul hier uw gegevens in voor een gratis exemplaar/gesprek/download etc.

Voorbeelden van succesvolle landingspages

Hieronder een voorbeeld van een succesvolle landingspage:

Op de site van de Telegraaf staat de volgende banner:

succesvolle landingpages

Een klik op de banner brengt me naar de volgende landing page van Wehkamp:

succesvolle landingpages-2

De site voldoet aan de verwachting die de banner schiep, er is een duidelijke call to action (namelijk de ‘Superaanbieding’ met ‘bestel nu’) . Voor Wehkamp is het doel duidelijk en erg sterk is het werken met beelden!

Hulp nodig bij het maken van landing pages?

Marketing Guys uit Amersfoort verzorgt voor veel klanten de landing  pages inclusief content en eventuele advertising campagnes. Wil je daar meer over weten? Neem contact met ons op via 033-7370250 of het contactformulier: