In Blogs | De laatste marketingontwikkelingen

 

Hillary of The Donald? Stemmen via social media – wat doet de wereld?

De verkiezingen in de VS maken heel wat los dit jaar. Wordt het Clinton of Trump? Omdat wij benieuwd waren wat de rest van de wereld zou stemmen hebben we (Marketing Guys en Reclamebureau Alta)  een experiment via Facebook gelanceerd: We are the World Society. Immers: dit gaat de hele wereld aan! We zijn benieuwd naar de resultaten die gaan komen.

Achterliggende gedachte van het initiatief

Social media biedt bij uitstek de mogelijkheid om meningen van mensen te delen. Dit op een snelle en meetbare manier. Anders dan traditionele onderzoeksbureaus willen we dus de meningen via social media meten. Alta en Marketing Guys benadrukken dat we geen mening of adviezen willen geven, we gebruiken het platform enkel voor analytische doeleinden. We hebben de intentie – indien de eerste acties succesvol zijn – via het platform meerdere internationaal relevant standpunten te meten.

Eerste experiment: Hillary of The Donald?

Wat stemmen mensen wereldwijd, en zijn er verschillen tussen mannen en vrouwen in stemgedrag? Dit alles is meetbaar via de social media tools die door Marketing Guys en Alta worden ingezet op de Facebook Page. Als eerste experiment vragen we de wereld om haar mening inzake de Amerikaanse verkiezingen, neem hieronder een kijkje en laat je mening weten!

 

Deel deze blog