In Blogs | De laatste marketingontwikkelingen

 

Google Remarketing – waarom en hoe?

Door Google Remarketing in te zetten kun je het laatste duwtje in de rug geven aan een potentiële koper die geïnteresseerd is in je product. Wat is Google Remarketing ook alweer? Remarketing is het tonen van advertenties in het display netwerk van Google aan mensen die jouw website eerder bezocht hebben.

remarketing_shadow-1

Bron: www.wearedoneright.com

Je kunt het bijvoorbeeld toepassen op bezoekers van je website die wel verschillende stappen in de funnel hebben genomen maar niet geconverteerd hebben. Je zet met Remarketing de geïnteresseerde bezoekers aan tot conversie, maar je kunt ook geconverteerde bezoekers nogmaals aanzetten tot conversie.

Niet-geconverteerde bezoekers remarketen

Bezoekers op je website die verschillende stappen hebben genomen in de aankoopfunnel maar uiteindelijk niet geconverteerd hebben, zijn zeer geïnteresseerde bezoekers. Door deze bezoekers te remarketen kun je alsnog de gewenste conversie binnenhalen. Je kunt je potentiële klant op verschillende manieren triggeren alsnog tot conversie over te gaan:

  • Over de streep trekken door een aantrekkelijke call-to-action te gebruiken
  • Doe een aanbod dat alleen van toepassing is op het product waarin potentiële klant in geïnteresseerd is
  • Doe een onweerstaanbaar aanbod dat beperkt geldig is

Hieronder zie je een voorbeeld van Coolblue, waar de bezoeker een digitale camera bekeken heeft. Vervolgens wordt deze camera getoond in het display netwerk, zoals op Nu.nl of De Telegraaf.

remarketing voorbeeld

 

In de reisbranche wordt vaak ingespeeld op de beschikbaarheid van een aanbod. Vliegmaatschappijen geven bijvoorbeeld een last chance aanbod: ‘nog slechts 2 tickets beschikbaar tegen dit tarief’. Hierdoor wordt het urgentiegevoel om direct te boeken verhoogd.

Geconverteerde bezoekers remarketen

Vaak wordt vergeten dat je geconverteerde bezoekers ook kunt remarketen. Er liggen veel cross-sell kansen, om de reisbranche weer als voorbeeld te nemen. Wanneer iemand een vliegticket heeft geboekt naar New York, dan is hij wellicht ook geïnteresseerd in een excursie of het huren van een auto. Deze kans kan benut worden door je bezoeker te informeren over de mogelijkheden in combinatie met een aantrekkelijk aanbod.

Het gericht inzetten van remarketing kan een zeer succesvol middel zijn om conversies te genereren. Ben je zelf bezig met remarketing of wil je er graag meer over te weten komen? Neem contact met ons op via 033-7370250 of het contactformulier:

Deze blog is geschreven door Elias Crum, online strateeg en oprichter van Marketing Guys.

Deel deze blog