In Advertising, Blogs | De laatste marketingontwikkelingen

Google nieuwste innovatie: Gallery Ads – De kracht van tekst en beeld

Tijdens het jaarlijkse Google Marketing Live evenement op 14 mei presenteerde Google twee nieuwe advertentietypes voor zoekcampagnes: Gallery Ads en Discovery Ads.

Gallery Ads

Gallery Ads zijn de standaard tekstadvertenties gecombineerd met een afbeeldingscarrousel. Display-advertenties gecombineerd met zoekadvertenties. Zo kun je Gallery Ads het beste omschrijven. De Gallery Ads bevatten de volgende elementen:

  • Tussen de 4 en 8 afbeeldingen waar gebruikers doorheen kunnen swipen of klikken.
  • 70 karakters aan tekst per afbeelding voor een beschrijving.
  • 1 tot 3 koppen om met CTA’s te experimenteren.

Volgens Google zorgt dit advertentietype voor 25% meer interactie (kliks of swipes).

Gallery Ads

(Bron: searchengineland.com)

Waarom is dit belangrijk?

Vaak zegt een afbeelding meer dan woorden. Google stelt met dit nieuwe advertentietype adverteerders in staat om de kracht van beeld te gebruiken om beter hun boodschap over te brengen. Ook maken de Gallery Ads de Search Engine Result Page (SERP) nog visueler en interactiever.

Wat zijn de kosten?

De kosten worden afgerekend op Cost per Click (CPC)  basis of na een swipe naar de derde afbeelding.

Waar worden ze weergegeven?

Gallery Ads zijn advertenties die voorlopig alleen op mobiel worden weergeven. Deze advertenties worden getoond bovenaan de zoekpagina tussen de andere zoekadvertenties, maar is slechts beschikbaar voor de advertentie die de allereerste positie inneemt. Dit heeft ook impact op de organische zoekresultaten die hierdoor nóg lager getoond zullen worden. De Gallery Ads worden later dit jaar voor Nederland uitgerold. Dus we moeten nog even wachten!

In de volgende blog gaan we in op Discovery Ads.

Deel deze blog