In Blogs | De laatste marketingontwikkelingen

 

Google: ‘Mobielvriendelijke website wordt nog belangrijker’

Op 21 april 2015 maakte Google bekend wereldwijd voorrang te geven aan mobielvriendelijke webpagina’s. Gisteren heeft de zoekmachine op haar Webmaster Central Blog aangegeven dat mobile-friendliness vanaf mei nog zwaarder zal wegen als ranking signal. Prangende vraag: wat betekent deze update voor marketeers en webbouwers?

Mobielvriendelijke website - Google update mei 2016

Maar mijn pagina’s zijn al mobielvriendelijk…

Heb je er de afgelopen maanden alles aan gedaan om je webpagina’s mobielvriendelijk te maken en heb je de Mobile-Friendly Test moeiteloos weten te doorstaan? Dan hoef je niet wakker te liggen van de aangekondigde update. “If you’ve already made your site mobile-friendly, you will not be impacted by this update”, laat Google Software Engineer Klemen Kloboves weten.

Ik heb nog geen mobielvriendelijke site

Heb je nog geen mobielvriendelijke website, dan raden we je aan om zo snel mogelijk te kiezen voor een responsive webdesign of een dynamische weergave waarbij de fysieke content wordt afgestemd op het apparaat van je websitebezoeker. Concurrenten die wel beschikken over een Mobile-Friendly website, worden vanaf begin mei zeer waarschijnlijk nog beter zichtbaar in de zoekresultaten.

Kunnen we je helpen?

Niet mobile = niet vindbaar. Heb je nog geen mobielvriendelijke website, dan ben je als webbouwer of marketeer verplicht om actie te ondernemen. Niet alleen omdat Google dit graag wil, maar meer omdat je je doelgroep op een gebruiksvriendelijke manier moet aanspreken. Heb je hulp nodig bij het ontwerpen van een responsive webdesign? De specialisten van Marketing Guys staan voor je klaar. Neem contact met ons op via 033-7370250 of via ons online contactformulier.

Deze blog is geschreven door Elias Crum, online strateeg en oprichter van Marketing Guys.

Deel deze blog