In Advertising, Blogs | De laatste marketingontwikkelingen

Google gaat de Google Ads tekstadvertenties uitbreiden

Gisteravond heeft Google tijdens de Google Performance Summit aangekondigd dat later dit jaar de ‘Expanded Text Ads’ uitgerold gaan worden. Dit betekent dat de standaard tekstadvertenties in Google Ads uitgebreid zullen worden. Hierdoor krijg je als adverteerder bijna 50% meer ruimte om je boodschap over te brengen. Het is de eerste grote wijziging in de tekstadvertenties sinds de invoering van Google Ads in 2000.

Expanded Text Ads

De nieuwe indeling is volgens Google geoptimaliseerd voor mobile-first, maar is voor alle devices beschikbaar. Onderstaande afbeelding laat je het verschil zien tussen de oude tekstadvertenties en de nieuwe indeling. De huidige titel van 25 karakters wordt vervangen door twee titels van 30 karakters. Daaronder komt één beschrijvingsregel van 80 karakters in plaats van twee beschrijvingsregels van 35 karakters:

adwords expanded text ads

Naast de tekstvelden komt er ook een wijziging voor de zichtbare URL. Deze zal automatisch worden aangemaakt op basis van je uiteindelijke URL om eventuele fouten te voorkomen. Je krijgt wel de mogelijkheid om tot twee padvelden aan de zichtbare URL toe te voegen van elk maximaal vijftien tekens. Onderstaande tabel geeft je een overzicht van alle wijzigingen:

adwords-expanded-text-ads

Voorbereiden op de uitrol

De verwachting is dat de Expanded Text Ads geleidelijk aan uitgerold zullen worden en in Q3 2016 gereed zullen zijn. Op een gegeven moment zal Google de huidige tekstadvertenties automatisch omzetten naar Expanded Text Ads. Marketing Guys adviseert je dan ook om alvast advertenties in de nieuwe indeling voor te bereiden zodat je klaar bent voor de overgang.

Heb je liever ondersteuning bij de uitrol van Expanded Text Ads? Neem gerust contact met ons op via onderstaand formulier. Wij helpen je graag.

 

Deze blog is geschreven door Elias Crum, digital strategist, marketing automation specialist en oprichter van Marketing Guys.