In Advertising, Blogs | De laatste marketingontwikkelingen, Social Media

 

Facebook Adverteren: remarketing / retargeting

Bijna iedereen kent de remarketing advertenties van Google wel; na het bezoeken van bijvoorbeeld O’Moda.nl krijg je de door jou bezochte artikelen te zien als je bijvoorbeeld op de site van de Telegraaf een artikel leest:

Retargeting-Google

Wat veel mensen echter niet weten is dat Facebook Adverteren ook de mogelijkheid voor remarketing (of retargeting) biedt.

Remarketing Adverteren op Facebook

Normaal gesproken richt je je Facebook Advertenties op het profiel van de gebruiker, via retargeting is het mogelijk je Ads te tonen op basis van het surfgedrag buiten Facebook. Hierdoor worden Ads uiteraard een stuk aantrekkelijker en effectiever voor de bezoeker. Een voorbeeld is hieronder te zien. Na het bezoeken van de site van Marketcircle met het product Daylite krijgen we vervolgens de advertentie van Daylite (grow your business) rechts binnen Facebook te zien:

Retargeting-FAcebook-

Naast de weergave aan de rechterzijde zijn de remarketing Ads ook in te zetten in de normale nieuwsfeed (timeline) wat het ook voor mobiel adverteren aantrekkelijk maakt! Toch iets om erg enthousiast van te worden als webwinkel eigenaar!

Waarom Facebook Remarketing inzetten?

  • Groot bereik: 10,5 miljoen Nederlanders gebruiken Facebook.
  • Remarketing heeft lagere kosten-per-klik: De kosten per klik op een Facebookadvertentie is vaak lager dan wanneer je adverteert in een zoekmachine.
  • Meer naamsbekendheid: Door je producten opnieuw te tonen aan potentiele klanten via Facebook.
  • Relevante groepen bereiken en meer aankopen stimuleren: Doordat je met je advertenties richt op mensen die al interesse hebben getoond in je producten en diensten.

Facebook-Pixel

Voordat je een remarketing campagne kunt opzetten, moet je eerst de Facebook-pixel installeren. De Facebook-pixel is een heel handig stukje code dat bijhoudt op welke pagina’s bezoekers zijn geweest. Met de pixel kun je dan meten hoeveel conversies een specifieke advertentie oplevert en verzamel je informatie over je doelgroep. Een hulpmiddel waarmee je de effectiviteit van advertenties kunt meten en inzichten kunt krijgen.

Whitepaper beschikbaar

Zie voor meer informatie over het installeren van de Facebook-pixel onze whitepaper ‘Een succesvolle Facebookcampagne opzetten’.
Hier lees je onder andere meer over hoe je de pixel moet installeren en waar je allemaal op moet letten bij het opzetten van een Facebookcampagne.

Vragen?

Toch nog behoefte aan meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op via 033-7370250 of het contactformulier. Marketing Guys helpt je graag met het opzetten van een Facebook remarketing campagne.