In Advertising, Blogs | De laatste marketingontwikkelingen

 

Expanded Text Ads: 6 tips voor een succesvolle advertentie

In een eerder blog hebben wij de uitrol van Expanded Text Ads aangekondigd. Sinds kort is deze nieuwe AdWords-advertentiestandaard voor alle accounts beschikbaar. Je kunt dus ook aan de slag met het maken van de nieuwe uitgebreidere tekstadvertenties, waarmee je bijna 50% meer ruimte hebt om je boodschap over te brengen. Ben jij al goed voorbereid? In deze blog geven we nogmaals een samenvatting van de belangrijkste wijzigingen en 6 tips om je advertenties succesvol in te zetten.

adwords expanded text ads

Wat zijn Expanded Text Ads?

De Expanded Text Ads is de nieuwe standaard voor AdWords-tekstadvertenties. Dit nieuwe formaat is geoptimaliseerd voor zowel mobiele apparaten als desktops: je hoeft dus geen aparte advertenties voor mobiele apparaten meer te maken. Onderstaande afbeelding geeft een overzicht van de belangrijkste wijzigingen:

Expanded Text Ads Marketing Guys

De richtlijnen die Google heeft bepaald voor AdWords-advertenties blijven hetzelfde, maar je krijgt dus meer ruimte. Maar hier gebruik van! Tot 26 oktober kun je nog advertenties aanmaken in de oude stijl. Na deze datum kan het uitsluitend in de nieuwe stijl. Dit betekent overigens niet dat je oude advertenties niet meer worden vertoond, maar dat zal op een gegeven moment natuurlijk wel gebeuren. Belangrijk dus om jouw advertenties hierop voor te bereiden.

6 Tips voor succesvolle Expanded Text Ads

  1. Maak gebruik van de ruimte! Gebruik zoveel mogelijk tekens om je boodschap zo specifiek mogelijk te beschrijven.
  2. Verwerk de zoekwoorden in de kopregel: de kwaliteit van je ad is hoger wanneer het zoekwoord terugkomt in de kop. Is je zoekwoord te lang? Zorg dan dat het in de beschrijvingsregel terugkomt.
  3. Gebruik de tweede kopregel om te benadrukken wat jouw product of dienst uniek maakt. Je kunt er ook voor kiezen om dit te benoemen met highlight extensies onder de advertentie.
  4. Zorg ervoor dat de advertentietekst zoveel mogelijk aansluit bij de zoekopdracht.
  5. Gebruik zoveel mogelijk relevante advertentie-extensies, dit zorgt voor een hogere click-through-rate.
  6. Test altijd 2 à 3 varianten van je advertentie: het is bijvoorbeeld interessant om verschillende varianten van je tweede kopregel te testen.

Het maken van een nieuwe advertentie in AdWords

In je AdWords-account ziet het maken van de advertentie er zo uit: zoals je ziet kun je nu twee kopregels benutten, is de zichtbare URL als automatisch gegenereerd en is er één beschrijvingsregel beschikbaar.

expanded text ads

Ben jij klaar om aan de slag te gaan met Expanded Text Ads?

Ons advies is om zeker niet te wachten tot Google je advertenties automatisch omzet, waardoor de kans aannemelijk is dat je teksten verkeerd afgebroken worden. Start dus direct met het maken van advertenties in het nieuwe formaat en zorg dat je de extra ruimte goed benut. Als je hierbij ondersteuning nodig hebt, staan wij uiteraard voor je klaar.

Op de hoogte blijven van al onze nieuwtjes? Meld je aan voor onze nieuwsbrief door hieronder je e-mailadres achter te laten!

 

Deze blog is geschreven door Elias Crum, online strateeg en oprichter van Marketing Guys.