In Blogs | De laatste marketingontwikkelingen, Marketing automation

De nieuwe standaard in marketing automation: Adaptive Journeys

Professionele e-mailmarketeers kennen uiteraard de A/B testing functionaliteit die de e-mailsoftware pakketten bevatten. Door de inzet van machine learning en artificial intelligence is hierin een verbeterde aanpak mogelijk: Act-On introduceert Adaptive Sending. Op basis van profieldata binnen de marketing automation software van Act-On wordt bepaald wanneer een individuele lezer het beste bereikt kan worden. Op dat moment wordt vervolgens de e-mail uit de campagne aan die persoon gestuurd. En deze Adaptive Sending functionaliteit is pas 1 van de 5 ontwikkelingen op basis van machine learning die de wereld van marketing automation gaan veranderen!

Act-On introduceert Adaptive Journeys

Op de partnerdag (de iHeart Marketing Roadshow) van Act-On op 2 oktober jl. is aangekondigd dat de Adaptive Sending mogelijkheid per Q1 2018 beschikbaar zal zijn. Uiteraard was Marketing Guys van de partij en delen we graag de learnings met jou.

Door deze intelligente manier van machine learning binnen de marketing automation software in te bouwen laat Act-On wederom zien een van de meest innovatieve spelers te zijn in de markt van marketing automation software leveranciers. Act-On is niet voor niets door Gartner als enige in het magic quadrant als ‘Visionaries’ geplaatst:

Naast deze functionaliteit zullen tevens volgende machine learning functionaliteiten worden toegevoegd, allen onder de verzamelnaam ‘Adaptive Journeys’:

  • Adaptive segmentation: middels deze slimme manier van segmenteren worden dynamisch betrokken leden van je lists gesegmenteerd op basis van hun online gedrag;
  • Adaptive forms: formulieren op je website passen zich realtime aan degene die de formulieren aan het invullen is aan. Denk aan taal maar ook bijvoorbeeld interesses;
  • Adaptive scoring: de nieuwe en verbeterde versie van lead scoring. Op basis van gedrag realiseert het systeem zelf de beste leadscoring. Geen aannames dus maar scoring op basis van machine learning;
  • Adaptive channels: door middel van machine learning wordt de inzet van e-mail, web, mobile en social veel effectiever. Bereik je doelgroep op het moment en via het kanaal waarop zij dat willen.

Meer weten over Adaptive Journeys van Act-On?

Marketing Guys is Platinum Act-On partner en heeft dagelijks contact met de professionals van Act-On. We denken mee in product ontwikkeling, zoals de koppeling met dashboardingtools en de GDPR wetgeving. Een partnership dat niet alleen gericht is op verkoop maar op wederzijds vertrouwen en het samen creëren van successen voor gezamenlijke klanten. Het is niet voor niets dat Act-On de Adaptive Journey presenteert op Marketing Technology Day op 7 november 2017 in Amersfoort. Meer info daarover vind je hier:

Download de Snelstartgids Marketing Automation

Wil je direct meer weten? Dan kun je hieronder de Snelstartgids Marketing Automation downloaden en meteen aan de slag:

Download Snelstartgids Marketing Automation

Noot bij de afbeelding van Gartner:

Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its research publications, and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings or other designation. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner’s research organization and should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, expressed or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.

Deel deze blog