In Blogs | De laatste marketingontwikkelingen

Dag 1 van de Internet Summit 2016 #isum16 in Raleigh


Bij Marketing Guys laten we ons graag inspireren door de besten ter wereld. Daarom zijn we deze week aanwezig op de Internet Summit 2016 in Raleigh, North Carolina (VS). Vandaag is dag 1 en zijn er al heel wat mooie sprekers de revue gepasseerd: Rand Fishkin (oprichter van Moz), Cliff Corr (Emma), Austin Knight van Hubspot en Ann Handley (het gezicht van MarketingProfs). De Summit werd geopend door LaShawn Merritt, de winnaar van een aantal olympische medailles deze zomer gevolgd door Al Medrigal, comedian o.a. bekend van de Daily Show.

Een paar leuke takeaways van vandaag hieronder.

Rand Fishkin over content marketing

Rand is een veteraan in SEO land: de oprichter van Moz begon zijn presentatie met zijn verontschuldigingen aan te bieden over adviezen die hij in het verleden heeft gegeven. Het toont maar weer eens te meer aan dat er niets zo veranderlijk is als SEO.

Rand ging dieper in op de huidige stand van zaken op SEO gebied en maakte middels een aantal stellingen duidelijk dat er veel mythes bestaan rondom zoekmachine marketing. Hieronder een weergave van zijn uiteindelijke advies op het gebied van content marketing:

Een aantal van de traditionele onderdelen van SEO worden uiteraard nog steeds gebruikt, echter Rand hamert erop dat Google steeds intelligenter wordt en aansprekende content de basis is voor goede resultaten. Ook gaf hij aan dat marketeers niet als doel hebben om unieke content te maken maar dat het doel is om content te maken die bijdraagt aan het behalen van de doelstellingen van je bedrijf. Een ander belangrijke constatering van Rand is dat social media (en dan met name Facebook) maar een heel geringe bijdrage levert in je content strategie:

De hele presentatie van Rand Fishkin is online te vinden op: bit.ly/worstcontentadvice

De customer journey en e-mailmarketing: Cliff Corr van Emma licht toe

E-mail is de grootste drijver van online conversies. Toch wordt er in de ogen van Cliff niet heel effectief mee omgegaan. Middels een aantal voorbeelden laat hij zien hoe je door het juiste gebruik van data veel betere resultaten kunt halen en de relevante ervaringen kunt bieden die leiden tot succes:

Een heel mooi voorbeeld van de juiste aanpak en tone-of-voice die je in e-mail kunt gebruiken is het voorbeeld van Frye. In plaats van een klant te laten weten via een coupon of reminder dat er nog iets in het winkelmandje zit krijgt je een geweldig leuke e-mail met de tekst: “Wij vinden ze ook geweldig”. Dit bevestigt je in je gevoel en leidt tot aankoop:

We zien uit naar het vervolg van de Summit morgen en doen dan verslag over de hoogtepunten. Wil je altijd op de hoogte zijn van ons laatste nieuws? Schrijf je dan in op onze nieuwsbrief:

Deze blog is geschreven door Elias Crum, online strateeg en oprichter van Marketing Guys.

Deel deze blog