In Blogs | De laatste marketingontwikkelingen

 

Conversies meten met Facebook Adverteren

Het komt vaak voor dat er flink geïnvesteerd wordt in het adverteren op Facebook, maar dat de gewenste resultaten niet gemeten worden. De standaard statistieken in Facebook geven je prima inzicht in het aantal klikken en vertoningen, maar of de bezoeker daadwerkelijk op je website geconverteerd heeft blijft een raadsel. Conversies op je website vanuit Facebook advertenties kun je meetbaar maken door een conversiepixel aan te maken en op je website te plaatsen.

Hoe maak ik conversiepixels aan?

De conversiepixel is een stukje JavaScript-code dat je in advertentiebeheer  kunt aanmaken. Deze code moet je vervolgens op de pagina van je website plaatsen die aangeeft dat een actie voltooid is (zoals een bestelling, een aanmelding of een ingevuld formulier). Er zijn verschillende typen conversies waar je uit kunt kiezen bij het aanmaken van de conversiepixel:

  • Betalingen
  • Registraties
  • Leads
  • Weergaven belangrijke pagina
  • Toevoegen aan winkelwagen
  • Overige websiteconversies

Hieronder zie je een voorbeeld van de code, deze dient tussen <head> en </head> van de bevestigingspagina geplaatst te worden.

facebook pixel

Wanneer houdt Facebook conversies bij voor mijn advertenties?

Zodra je een nieuwe advertentie aanmaakt, kies je voor Websiteconversies (zie afbeelding).

facebook websiteconversie

Vervolgens kun je bij de instellingen van de advertentie de optie Conversies voor deze advertentie op mijn website bijhouden selecteren. Hier selecteer je de conversiepixel die je aangemaakt hebt voor deze advertentie.

Wil je meer weten over adverteren op Facebook? Neem contact met ons op via 033-7370250 of het contactformulier:

Deze blog is geschreven door Elias Crum, oprichter van Marketing Guys.

Deel deze blog