In Blogs | De laatste marketingontwikkelingen

Content strategie en lead nurturing: meer bezoekers, meer leads

Online marketing succesvol inzetten: content strategie

Content strategie en lead nurturingDe opzet van de online marketing aanpak is voor veel marketing managers een lastig te visualiseren geheel. Hoe krijg je meer bezoekers op je site en hoe doe je aan lead nurturing? Het is belangrijk om van tevoren goed voor ogen te hebben wat je doel is en hoe je dat doel gaat bereiken: wat wordt je content strategie? Om deze aanpak te visualiseren heeft Marketing Guys deze infographic in de vorm van een biertap (klik voor een grotere afbeelding):

 

Hoe bepaal je een content strategie?

Allereerst moet je je doelgroep in kaart brengen. Dit zijn niet alleen je bestaande en potentiële klanten maar ook de beslissers; een financieel directeur zoekt andere content dan een IT-manager. Deze bereik je dus ook op een andere manier in je content strategie.

Wanneer je je doelgroep in kaart hebt gebracht, bepaal je de vraag die je hebt. Wil je meer websitebezoekers? Wil je betere conversies in je webshop? Vervolgens bepaal je de online middelen die je wilt gebruiken om dit doel te bereiken: blogs, social media, betaald adverteren enzovoort.

Deze strategie is voor iedere branche (B2B en B2C) te gebruiken maar de inzet van de verschillende kanalen zal voor ieder bedrijf anders zijn. Het gewenste resultaat is natuurlijk wél hetzelfde: een vol glas bier aan het einde van de rit. Wil je meer weten over het bepalen van je content strategie en lead nurturing? Download de whitepaper ‘Content strategie en lead nurturing’:

Deel deze blog