In Blogs | De laatste marketingontwikkelingen

Adverteren voor Apps via Facebook sterk gestegen


In een eerdere post hebben we al eens een aantal tips gegeven om een app te promoten. Immers, als ontwikkelaar van een app stop je veel geld in de technische realisatie maar daarna is het de grote uitdaging om downloads te genereren en klanten te werven voor de app. Een van de tips betrof de promotie van apps via Facebook Adverteren. Dat steeds meer app-developers dit medium weten te vinden blijkt wel uit een onderzoek dat Kenshoo heeft gedaan.

3,5 keer zoveel uitgegeven aan app-promotie via Facebook

Het onderzoek toont aan dat er in het afgelopen half jaar (Q1 en Q2 van 2015) tot bijna 3,5 keer zoveel is uitgegeven aan de promotie van apps via Facebook. In Q2 was de stijging 346% ten opzichte van vorig jaar (Bron: Kenshoo):

adverteren-facebook-kenshoo-app-ads-studyOpvallend verder om te zien is de totale kosten per succesvolle installatie (CPI) met 12% zijn afgenomen en dat ook de CPM is gedaald. In het onderzoek wordt tevens stil gestaan bij de verschillen tussen Android en iOS. In het verleden zaten er in de CPI kosten per platform grote(re) verschillen, momenteel is de CPI voor iOS $1,80 (dat was $2) en voor Android $1,20. De CTR is afgenomen en is voor Android momenteel gemiddeld 1% terwijl dit voor iOS op 1,2% zit.  De genoemde cijfers zijn waardevol voor marketeers die een app willen promoten, met name waar het gaat om benchmarken van campagnes maar natuurlijk ook om een gefundeerd marketing budget voor app-promotie te bepalen.

App-promotie via Facebook ondersteuning nodig?

Marketing Guys is expert in Facebook adverteren en zet voor tientallen klanten succesvolle (meetbare) campagnes op. Wil je als marketeer (of app-developer) jouw app ook promoten via Facebook? Neem dan vrijblijvend contact met ons op via 033-7370250 of via ons online contactformulier:

Deze blog is geschreven door Elias Crum, Oprichter van Marketing Guys.

Deel deze blog