In Advertising, Blogs | De laatste marketingontwikkelingen, Social Media

 

Adverteren op Instagram: hoe werkt dat?

Adverteren op Instapgram is inmiddels goed geïntegreerd in het online advertentie landschap. Instagram heeft verschillende advertentiemogelijkheden. Hoe werkt het en wat zijn de mogelijkheden van adverteren op Instagram? In deze blog een uitleg over Instagram adverteren.

Adverteren op Instagram

Hoe werkt adverteren op Instagram?

Om te kunnen adverteren op Instagram heb je een advertentieaccount nodig bij Facebook. Facebook is immers eigenaar van Instagram. Vervolgens kun je jouw Instagram-account koppelen aan het advertentieaccount. De werking is vergelijkbaar met Facebook adverteren: je hebt diverse targetingmogelijkheden voor je advertenties. Afhankelijk wat voor jouw product, dienst of bedrijf het meest van toepassing is kun je bijvoorbeeld targeten op o.a.:

  • Locatie, leeftijd & geslacht
  • Talenadverteren op instagram
  • Interesses
  • Demografische gegevens

In het voorbeeld hiernaast zie je onze eigen advertentie, waarin we ondersteuning aanbieden bij het adverteren op Instagram. De call-to-action is dan ook: Contact met ons opnemen. De doelgroep die voor ons interessant is, zijn mensen die geïnteresseerd zijn in o.a. online marketing, online adverteren en andere vormen van marketing in de regio’s waar wij graag business voeren.

Advertentiemogelijkheden

Op dit moment zijn er 3 advertentietypen die je kunt gebruiken: foto,- carrousel,- en videoadvertenties. Een foto-advertentie is eigenlijk hetzelfde als een normale Instagram post, maar dan gesponsord. Je kunt ook een video van maximaal 30 seconden gebruiken in je advertentie. Bij carrousel-advertenties kun je de gebruiker laten swipen door meerdere afbeeldingen, wat erg leuk is als je hier creatief mee omgaat zoals Heineken in onderstaand voorbeeld:

heineken

call-to-actionsEr zijn verschillende call-to-actions die je aan je advertentie kunt toevoegen. In ons voorbeeld zag je al de button ‘Contact met ons opnemen’. In de afbeelding hiernaast zie je de overige call-to-actions die op dit moment beschikbaar zijn. De biedingen op je advertentie kun je net als in Facebook instellen per klik (CPC), per weergave (CPM) of per actie (oCPM), afhankelijk van je doelstelling.

Heb je ondersteuning nodig?

Ben jij ook bezig met adverteren op Instagram of wil je er graag mee aan de slag en heb je er hulp bij nodig? Neem dan contact met ons op:

 

Deze blog is geschreven door Elias Crum, digital strategist en oprichter van Marketing Guys.