In Blogs | De laatste marketingontwikkelingen, Marketing automation

Act-On Marketing Automation integreren met AFAS Profit

Gebruik je AFAS Profit voor je administratieve processen zoals CRM? En wil je een betere sales en marketing alignment? Dan is een koppeling met een marketing automation software pakket een slimme keuze. Waarom? Dat lees je in deze blog waarin we de koppeling tussen Act-On Marketing Automation Software met AFAS Profit toelichten. De koppeling (genaamd AOconnect) is gerealiseerd door AFAS partner XCESS Expertise center in Leusden. De technische kennis die XCESS heeft is een uitstekende combi gebleken met de marketing automation kennis van Marketing Guys. Een gouden duo!

marketing automation afas profitAct-On Software koppelen met CRM: de mogelijkheden

Door je CRM te koppelen aan marketing automation krijg je een goed inzicht in je hele marketing cycle. Door een koppeling krijg je een integraal beeld van de interesses van je contactpersonen en prospects. In de marketing automation bouw je aan de opbouw van profielen op basis van online gedrag. Bijvoorbeeld de bezochte onderdelen op je website, klikgedrag in e-mails en ingevulde webformulieren. Die data synchroniseer je met je CRM en andersom. De opgebouwde lijsten worden op deze manier consistent gehouden waardoor je optimale marketing campagnes kunt opzetten. Op basis van het gedrag van je prospects bouw je tevens leadscores op in Act-On die je vervolgens in Profit synchroniseert. Een uitgebreid overzicht met de mogelijkheden en verschillen tussen CRM en marketing automation:

act-on koppelen met crm

 

CRM en marketing automation: 100% inzicht in je marketing ROI

De koppeling van CRM en marketing automation zorgt ook voor een glashelder inzicht in je marketing opbrengsten. In de marketing automation werk je aan het omzetten van onbekende bezoekers naar bekende bezoekers (tot op de naam nauwkeurig). Vervolgens doe je in je CRM ook het opportunity beheer: je maakt verkoopkansen aan, hangt er orderwaardes aan en houdt bij of een verkoopkans uiteindelijk gewonnen wordt. Door de 2 systemen te koppelen krijg je een totaalbeeld van de effectiviteit van je marketing. Schematisch ziet dat er als volgt uit:

inzicht in marketing ROI

AFAS Profit koppelen aan marketing automation

Binnen Act-On bestaan een aantal standaard koppelingen met CRM systemen. Dit zijn hoofdzakelijk wereldwijd de gebruikte systemen: Salesforce.com, Microsoft Dynamics, SugarCRM en Infor. Voor het in Nederland veelgebruikte Profit van AFAS was nog geen koppeling aanwezig. Deze is nu in samenwerking tussen de AFAS partner XCESS en Marketing Guys gerealiseerd. Door gebruik te maken van de API’s die Act-On biedt is een 2-richtingsynchronisatie gerealiseerd. Meer over de inhoud van deze koppeling lees je hier op de site van XCESS.

Meer weten over de inzet van Act-On in combinatie met Profit?

Wil je meer weten over de mogelijkheden van de koppeling voor jouw specifieke situatie en wil je gebruik gaan maken van marketing automation in combinatie met AFAS Profit? En wil je een betere sales en marketing alignment?  Neem dan contact met ons op via 033-7370250 of laat een bericht achter via ons contactformulier. Marketing Guys verzorgt hierbij de implementatie van Act-On en XCESS de koppeling met Profit. Samen zorgen wij ervoor dat je een optimaal presterende koppeling krijgt!

Vraag een demo aan >

Deel deze blog