In Blogs | De laatste marketingontwikkelingen

 

Acquisitie is leuk! Én een stuk makkelijker met marketing automation!

Je kent het wel; op het moment dat het net niet uitkomt word je gebeld door iemand die je de oren van je hoofd vraagt. Hoe ga je daar nu mee om? Zou het niet fijner zijn als je gebeld wordt door iemand die weet dat je ergens naar op zoek bent?

Webanalytics - Marketing Guys - Full service online marketing

Interessante prospects in kaart brengen

Door middel van marketing automation en een goede salesfunnel in je leadregistratie kun je als salesmedewerker op maandag een lijstje in je mail ontvangen met meest interessante prospects. Door een continuïteit aan te brengen in je content en overal en altijd een call-to-action toe te voegen registreer je langzamerhand de behoeften van een specifiek persoon.

Het eerste contactmoment

Op het moment dat je daadwerkelijk contact kan gaan opnemen weet je waar die contactpersoon geïnteresseerd in is (geweest), en zodoende kan je dit dan ook gaan aftasten. Het is belangrijk om dit op een klantvriendelijke manier te brengen. Zorg voordat je gaat bellen voor een glimlach op je gezicht, goed humeur en vraag allereerst of het uitkomt dat je belt. Daarna kan je aangeven dat het je als goede online sales-marketeer is opgevallen dat diegene interesse heeft getoond in diverse onderwerpen.

Zorg dat je zelf het initiatief neemt

Vraag in hoeverre zijn/haar antwoorden gevonden zijn? Hoever zijn ze op dit moment met de plannen? Op welke termijn is er verandering gewenst? Geef toelichting, uitleg, antwoorden en nodig eventueel uit voor een afspraak. Maak het gesprek persoonlijk door af en toe de persoon bij de naam te noemen. Sluit altijd af met een vervolgafspraak. Dit wil zeggen; ik bel u dan en dan terug, we zien elkaar daar en daar of ik stuur u nog de beloofde informatie. Houd het initiatief bij jezelf en zorg ervoor dat je je afspraken nakomt. En je zult zien; weer een tevreden nieuwe klant!

Op de hoogte blijven van al onze nieuwtjes? Meld je aan voor onze nieuwsbrief door hieronder je e-mailadres achter te laten!

 

Deel deze blog