In Blogs | De laatste marketingontwikkelingen, Social Media

 

5 Tips om LinkedIn updates succesvoller te maken

Ken je dat? Iedere dag post je op LinkedIn één of meerdere updates. Toch heb je geen idee of het eigenlijk wel wat oplevert? Bij Marketing Guys vinden we dat zonde. In een paar eenvoudige stappen kun je jouw updates succesvoller maken: een groter bereik, meer engagement en zichtbaar resultaat. Hieronder 5 concrete tips om jouw LinkedIn updates de aandacht te laten krijgen die ze verdienen.

LinkedIn tip 1: maak gebruik van de @mentions

Op LinkedIn is het mogelijk om je eerstegraads connecties te taggen in een update. Dat doe je door in je bericht een ‘@’ teken te gebruiken en daarna de naam van degene die je wilt taggen te typen. Degene die je hebt getagged wordt hiervan via e-mail en in een update op LinkedIn op de hoogte gebracht. In de meeste gevallen zal deze persoon een like of een comment geven waardoor het ook in zijn of haar netwerk zichtbaar wordt. Het is ook mogelijk om een @-mention te doen van bedrijven met een LinkedIn Company Page. Een voorbeeld van zo’n post waarin 3 bedrijven getagged zijn:

linkedin tip 1

LinkedIn tip 2: gebruik relevante/persoonlijke foto’s

In de LinkedIn tijdlijn krijgen foto’s die je apart uploadt meer ruimte dan de foto’s die automatisch meegeladen worden vanaf een pagina. Kies er daarom voor je eigen afbeelding bij een update te uploaden. Het is bovendien effectief om een eigen foto te gebruiken en geen stockfoto. Hiermee onderscheid je je van de massa en maak je jouw update opvallend en persoonlijk. Eigen foto’s maak je eenvoudig met je smartphone. Daarmee kun je direct de foto optimaliseren en er desgewenst een filter of tekst opzetten.

LinkedIn tip 3: stel relevante vragen aan je connecties

Als je actief bent op LinkedIn dan verwachten jouw connecties over het algemeen dat jij updates doet die in jouw (en hun) specialisme liggen. Een goede manier om meer engagement op je posts te krijgen is om je connecties een relevante vraag te stellen. Zorg hierbij ook wederom voor een goede afbeelding!

LinkedIn tip 4: post op de juiste tijden

Een open deur maar toch iets waarmee veel mensen geen rekening houden is de tijd om je post te doen. Maak hierbij gebruik van een social media tool zoals Hootsuite of je marketing automation software (zoals Act-On, Marketo of Hubspot). De beste tijden staan hieronder in de infographic (bron: Hubspot):

linkedin tip 4

LinkedIn tip 5: meet je resultaten

Er is een aantal zaken waarmee je het succes van je posts kunt meten. Binnen LinkedIn zie je zelf bij de geposte berichten wat het bereik van een post is. Wij raden daarnaast aan om in de links (naar je eigen site) een UTM code op te nemen. Daarmee meet je het exacte effect van een individuele post. Hoe je dat doet lees je hier in een eerdere blog. Binnen je marketing automation of social media beheerpakket is het soms ook mogelijk de effecten te meten. Act-on geeft bijvoorbeeld volgende statistieken per social post. Een willekeurige post:

linkedin tip 5

Deze blog is geschreven door Elias Crum, digitaal strateeg en oprichter van Marketing Guys

Wil je direct na publicatie onze blogs lezen? Meld je aan voor onze nieuwsbrief door hieronder je e-mailadres achter te laten!

Deel deze blog